بررسی ۱۱ ماده از لایحه مالیات‌های مستقیم

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

بررسی ۱۱ ماده از لایحه مالیات‌های مستقیم

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: تا کنون 11 ماده و در حدود یک پنجم این لایحه در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ایرادات در این لایحه ادامه داد: با توجه به افزایش نقش مالیات در بودجه سالانه کشور به دنبال ترمیم لایحه مذکور هستیم .

وی با بیان اینکه نحوه وصول مالیات در کشور باید به صورت هدفمندتر انجام شود،‌ گفت: در حال حاضر درآمد مالیاتی کشورمان از متوسط جهانی و خاورمیانه کمتر است.

زارع گفت: در مجموع لایحه اصلاح قانون مالیاتها مناسب است، اما برخی اشکالات در آن وجود دارد. از جمله در بخش مالیات بر ارث، مسکن و فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی ایراداتی دارد که در پی رفع آن هستیم.

این نماینده مجلس افزود: پس از پایان تعطیلی مجلس بررسی این لایحه در کمیسیون اقتصادی ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده بررسی آن در کمیسیون به اتمام برسد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا احتمال پس گرفتن یا اصلاح این لایحه از سوی دولت یازدهم وجود دارد،‌ گفت: ممکن است دولت نظراتی را درباره لایحه بدهد، اما بعید است این لایحه را پس بگیرد چون این کار به ضرر دولت است.

تصویر: