توسعه اقتصادی از مسیر توسعه فناوری می‌گذرد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

توسعه اقتصادی از مسیر توسعه فناوری می‌گذرد

مديركل دفتر برنامه ريزي امور فناوري وزارت علوم در گردهمایی مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری سراسر کشور در بوشهر با اشاره به نقش غیرقابل انکار روابط عمومی در معرفی بهتر و بیشتر سازمان‌ها اظهار داشت: توسعه اقتصادی از مسیر توسعه فناوری می‌گذرد و این راه باید با استفاده از نیروهای انسانی به نتیجه برسد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مصطفی مصطفی کریمیان اقبال افزود: منابع انسانی محور توسعه است و مسئولان باید این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و این مقوله را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با تاکید بر توسعه منابع انسانی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: امروز برای رسیدن به توسعه باید زیرساخت‎های لازم برای فعال کردن نیروی انسانی در بخش خصوصی فراهم شود.
دکتر کریمیان اقبال در ادامه با اشاره به فاصله بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت : رفع این مشکل نیازمند مهندسی مجدد در این ارتباطات است و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه ارتباط بین صنعت و فناوری از وظایفی است که دانشگاه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.
وي افزود: بخش صنعت باید در زمینه ایجاد تقاضا، توجه به توسعه فناوری، نظام نوآوری و توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها گام بردارد.

تصویر: