شرکت های فرانسوی علاقمند حضور مجدد در ایران هستند

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

شرکت های فرانسوی علاقمند حضور مجدد در ایران هستند

ˈتییری دو مون بریالˈ سه شنبه شب در حاشیه نشست جمعی از کارشناسان، پژوهشگران، چهره های سیاسی و اقتصادی و جمعی از مدیران شرکت های بزرگ فرانسوی با ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه در پاریس در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: اصولا در همه جای دنیا اصل برای فعالان اقتصادی و شرکت ها انجام تبادلات با کشورهای هدف و رونق دهی به اقتصاد و کسب درآمد متقابل است و بر همین مبنا نیز شرکت های فرانسوی تمایل زیادی به حضور در بازار اقتصادی ایران دارند.

وی با اشاره به دیدار دوجانبه ظریف با همتای فرانسوی اش در پاریس نیز گفت: امیدوارم طرفین مذاکرات سازنده و مفیدی را که به ارتقاء سطح روابط دوکشور کمک کند، انجام داده باشند.

وی تاکید کرد: ضروری است که مذاکرات آغاز شده میان ایران و کشورهای غربی تا حصول اطمینان برای طرفین از یکدیگر ادامه یابد.

رییس موسسه روابط بین الملل فرانسه همچنین اظهار داشت: من معتقدم که هم اینک شرایط و بستر لازم برای برقراری و تحکیم روابط تاریخی میان ایران و فرانسه فراهم شده است.

تییری دو مون بریال، همچنین به تحریم های چندین ساله وضع شده از سوی غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: باید این تحریم ها هرچه سریعتر برچیده شده و کشورهای غربی از طریق مذاکرات اصل اعتمادسازی با ایران را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در شرایطی که تحریم ها محدودیت ها و برخی از تنگناها را برای مردم ایران به همراه داشته، ضروری است که در اسرع وقت این تحریم ها که منافع طرفین را نشانه رفته است، برچیده شوند.

در این نشست که علاوه بر ظریف، ˈعلی آهنیˈ سفیر ایران و جمعی از کارشناسان سفارت ایران در فرانسه و همچنین ده ها تن از پژوهشگران، مدیران رسانه های محلی، چهره های سیاسی، تنی چند از مدیران شرکت های بزرگ اقتصادی فرانسه حضور داشتند، وزیر امور خارجه ایران به تبیین برنامه ها، سیاست ها و همچنین تشریح توانمندی های اقتصادی و ژئوپلیتیک منطقه ای و جهانی ایران پرداخت و به سووالات حاضران در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پاسخ داد.

با پایان دیدار دوجانبه وزیر امور خارجه ایران با طرف های فرانسوی وی قرار است روز چهارشنبه در مجمع رهبران در یونسکو در زمینه راهبرد آتی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد به ایراد سخنرانی پرداخته و سپس راهی ژنو جهت شرکت در نشست اعضا گروه 5+1 و ایران شود.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک روز پنجشنبه آغاز می شود.

ظریف، به دعوت ˈایرینا بووکواˈ مدیرکل سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان مهمان ویژه مجمع رهبران به فرانسه سفر کرده و قرار است قبل ترک مقر یونسکو با بوکووا دیدار و در زمینه مسایل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کند.

تصویر: