دکتر عباس هشی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر عباس هشی

بررسی رابطه بین مالکیت خانوادگی و مالکیت غیر خانوادگی بر عملکرد شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین اندازه موسسه حسابرسی و کیفیت حسابرسی

تحقیق در مورد کیفیت حسابرسی و عوامل موثر بر آن همواره از موضوعات مورد توجه محققان بوده است. یکی از عوامل مهمی که بر کیفیت حسابرسی، تاثیرگذار شناخته شده است‌، اندازه موسسه حسابرسی می باشد. در این تحقیق بمنظور بررسی این رابطه از تعریف¬های عملیاتی متفاوتی برای اندازه موسسه حسابرسی و کیفیت حسابرسی، نسبت به تحقیقات پیشین استفاده شده است.
جامعه آماری تحقیق شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می¬باشد. برای آزمون فرضیات از اطلاعات مربوط به 100 شرکت بین سالهای 1385 تا 1387 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش آماری رگرسیون لجستیک چند جمله ای صورت گرفته است.

سودمندی برآوردهای حسابداری در پیش‏بینی سود و جریان‏های نقدی آتی

در این پژوهش سودمندی برآوردهای حسابداری در پیش‏بینی سود و جریان‏های نقدی آتی بررسی شده است. اطلاعات صورت های مالی اعم از اقلام ترازنامه و صورت سود و زیان به طور وسیعی تحت تاثیر برآوردهای مدیریت است. برآوردهای حسابداری از یک سو بالقوه می‏تواند باعث بهبود مربوط بودن اطلاعات مالی شده و از سوی دیگر با محدودیت‏هایی مواجه است که قابلیت اتکای آنها را با سوال مواجه میکند. در مقاله حاضر سومندی برآوردهای حسابداری در پیش‏بینی معیارهای عملکرد آتی بررسی شده است. در این پژوهش از مدل لِو، سوگینیس و لی برای بررسی سودمندی برآوردهای حسابداری استفاده شده است.

تأثیر بخش 340 استانداردهای حسابرسی (رسیدگی به اطلاعات مالی آتی) بر کیفیت پیش‌بینی سود

با توجه به اهمیت سود پیش‌ بینی شده توسط شرکت‌ها در بازار سرمایه و همچنین لزوم شناسایی ارزش افزوده بخش 340 استانداردهای حسابرسی، تحقیق حاضر در پی آن است تا تأثیر رسیدگی به اطلاعات مالی آتی بر کیفیت سود پیش‌بینی‌شده را بررسی نماید. در این راستا، تأثیر این بخش از استانداردهای حسابرسی بر روی خطای پیش‌بینی، دفعات تجدید نظر و قیمت سهام مورد آزمون قرار گرفته است. آزمون¬ مورد استفاده برای بررسی تأثیر اجرای بخش 340 استانداردهای حسابرسی بر کاهش خطای پیش‌بینی و کاهش دفعات تجدیدنظر برروی 86 شرکت نمونه برای سال‌های 1386-1382 انجام شده که شامل آزمون مشاهدات زوجی است.