دکتر محسن دستگیر

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر محسن دستگیر

رتبه بندی عوامل موثر حسابگری ذهنی در تشکيل پرتفوي توسط سرمايه گذاران کم تجربه به کمک تکنیک ویکور

تحلیل صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده ها ی پنجره ای

مروری جامع بر مدیریت سود (بخش دوم)

هدف صورت‌های مالی، ارائه اطلاعاتی قابل‌ اتکا درباره وضعیت، عملکرد و انعطاف پذیری مالی است که برای استفادهکنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی، مفید واقع شود. بنابراین می‌توان گفت در صورت دستکاری صورت‌های مالی، به هدف و فلسفه وجودی صورت‌های مالی خدشه وارد می‌شود. به علاوه وجود بسترهایی چون تضاد منافع و عدم تقارن اطلاعاتی بین مالکیت و مدیریت از یک طرف و بروز رسوایی‌های مالی از طرف دیگر، بر اهمیت موضوع مدیریت سود افزوده‌اند. برای جلوگیری و کنترل مدیریت سود، باید روش‌های محدودکننده آن را شناخت.

مروری جامع بر مدیریت سود (بخش اول)

هدف صورت‌های مالی، ارائه اطلاعاتی درباره وضعیت، عملکرد و انعطاف پذیری مالی است که برای استفاده کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی، مفید واقع شود. بنابراین می‌توان گفت در صورت دستکاری صورت‌های مالی، به هدف و فلسفه وجودی صورت‌های مالی خدشه وارد می‌شود. به علاوه وجود بسترهایی چون تضاد منافع و عدم تقارن اطلاعاتی بین مالکیت و مدیریت از یک طرف و بروز رسوایی‌های مالی از طرف دیگر، بر اهمیت موضوع مدیریت سود افزوده‌اند. برای جلوگیری و کنترل مدیریت سود، باید شناختی عمیق از انگیزه‌ها و اهداف اعمال مدیریت سود کسب نمود.

بررسی توانایی پیش بینی جریانات نقدی آتی با استفاده از جریانات نقدی و مولفه های تعهدی سودهای گذشته

تحقیقات پیشین انجام شده در رابطه با کاربرد اطلاعات حسابداری در پیش بینی جریانات نقدی آتی شرکتها نتایج متفاوتی داشته است. این تحقیق توانایی اطلاعات حسابداری نقدی و اقلام تعهدی سود را در پیش بینی جریانات نقدی آتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسی می کند. نمونه مورد مطالعه این تحقیق از میان شرکتهای غیر مالی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که صورتهای مالی آنها طی سالهای 1380 تا 1385 در دسترس بوده انتخاب شده است.