علی ابراهیمی کردلر

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

علی ابراهیمی کردلر

تاثیر ترکیب هیئت مدیره بر محافظه کاری و به هنگام بودن شناسایی و گزارش اخبار خوب و بد در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

این تحقیق به مطالعه و بررسی تاثیر ترکیب هیئت مدیره ی شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر محافظه¬کاری و شناسایی به هنگام اخبار خوب و بد پرداخته است. برای اندازه گیری محافظه کاری از مدل باسو استفاده شده است. همچنین جامعه آماری تحقیق به روش حذفی سیستماتیک برای دوره زماني 1385 تا 1390 تعیین و با استفاده از رابطه کوکران 101 شرکت به عنوان نمونه آماری جهت آزمون فرضیات تحقیق ملاک قرار گرفته است.براي آزمون فرضيه ها، رويه هاي تخمين و آزمون مفروضات مدل، از تحلیل پانلی استفاده شده است.

بررسی مدیریت سود با استفاده از فروش دارایی ها

در این تحقیق مدیریت سود با استفاده از فروش دارایی های شرکت مورد بررسی قرار می گیرد.یکی از انگیزه های مدیریت سود کاهش خطای پیش بینی سود در دوره های جاری و آتی می باشد.بطوری که در صورت عدم تحقق پیش بینی های مدیریت در ارتباط با سود ایشان با استفاده از ابزارهایی همانند زمان بندی فروش دارایی به مدیریت سود می پردازد.مطابق فرضیه های این تحقیق شرکت های دارای عملکرد جاری منفی (مثبت) و عملکرد آتی مثبت (منفی)، اقدام به مدیریت سود با استفاده از سود (زیان) فروش دارایی ها می کنند.آزمون فرضیه ها با استفاده از رگرسیون چند متغیره و آزمون های آماری برای شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار طی سال های 1

تاثیر نوع مالکیت نهادی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران (1385-1377)

رسوایی های مالی شرکتها در سال های اخیر، نقش حاکمیت شرکتی را در نظارت موثر بر تصمیمات مدیران و عملکرد شرکتها به چالش کشیده است. اصلاح چنین وضعی مستلزم افزایش نظارت موثر بر عملکرد شرکتها است. يكي‌ از ساز و کار‌هاي‌ حاكميت‌ شركتي‌ كه‌ داراي ‌اهميت‌ فزاينده‌اي‌ بوده، ظهور سرمايه‌گذاران‌ نهادي‌ است. سرمایه گذاران نهادی توان و انگیزه لازم برای نظارت بر شرکتها را دارا می باشند. در این تحقیق نقش مالکیت نهادی در عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1377 تا 1385 با استفاده از تحلیل رگرسیون بررسی شده است.