آغاز ثبت‌نام داوطلبان جذب هیئت علمی از امروز

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

آغاز ثبت‌نام داوطلبان جذب هیئت علمی از امروز

فراخوان سراسری جذب نیمه متمرکز هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم از امروز دوشنبه 20 شهریور ماه آغاز می‌شود، مهلت این ثبت‌نام تا 10 مهرماه به مدت 20 روز است.

در این مرحله از جذب تاکنون 299 دانشگاه دولتی و غیردولتی مشارکت کرده‌اند که از این تعداد 99 دانشگاه دولتی، 163 دانشگاه غیرانتفاعی غیردولتی و 37 موسسه وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

براساس این گزارش، 17 هزار و 622 نیاز بر روی سامانه جذب درج شده‌ است، از این تعداد 13 هزار و 36 مورد مربوط به دانشگاه‌های مربوط به وزارت علوم، 3 هزار و 274 نیاز درج شده مربوط به دانشگاه‌های غیر انتفاعی و هزار و 312 نیاز متعلق به سایر مؤسسات وابسته به دستگاه‌های اجرایی است.

از 17 هزار و 622 نیاز درج شده بر روی سامانه 4 هزار و 239 نیاز مربوط به اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری، 10 هزار و 73 رشته گرایش محل برای جذب هیئت علمی پیمانی در مقطع دکتری، هزار و 366 مورد برای جذب و استخدام پیمانی در مقطع ارشد، هزار و 650 مورد برای جذب هیئت علمی طرح سربازی با مقطع دکتری تخصصی و 294 مورد برای جذب هیئت علمی طرح سربازی با مقطع ارشد است.

سه هزار و 592 نیاز برای اعطای بورس دکتری دولتی، 7 هزار و 508 مورد استخدام پیمانی در مقطع دکتری، 443 مورد برای استخدام پیمانی ارشد، هزار و 378 مورد طرح سربازی با مقطع دکتری و 115 مورد طرح سربازی با مقطع ارشد جذب خواهد شد.

هزینه ثبت‌نام جذب هیئت علمی 17 هزار و 850 تومان است و این مبلغ باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود، پس از 24 ساعت از زمان پرداخت داوطلب می‌تواند سه اولویت استخدامی خود را انتخاب کنند.

براساس این گزارش، 10 روز پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان جذب نتایج اعلام می‌شود.

امسال برای استعدادهای برتر و نخبگان گزینه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این افراد پس از تائید وزارت علوم و بنیاد نخبگان می‌توانند تا 4 اولویت انتخاب کنند که دو اولویت آن آموزشی و دو اولویت دیگر پژوهشی است.

رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق،‌ عمران، معماری، مدیریت ، حسابداری و مهندسی مکانیک از رشته‌های پر نیاز برای پیمانی در مقطع ارشد،‌ مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مدیریت، فیزیک و ریاضی نیز به ترتیب برای جذب پیمانی در مقطع دکتری و مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق،‌ مهندسی عمران و مهندسی مکانیک به ترتیب پرنیازترین رشته‌ها هستند.

براساس این گزارش، دانشگاه تهران، سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران، دانشگاه شیراز، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه شهید چمران و دانشگاه بوعلی سینا از دانشگاه‌های هستند که بیشترین تقاضا برای جذب هیئت علمی با مدرک دکتری به صورت پیمانی را دارند. ضمن اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز بیشترین نیاز برای جذب پیمانی با مدرک ارشد را اعلام کرده است.

تصویر: