آیین‌نامه جديد دوره ها ي کاردانی و کارشناسی پس از تاييد وزير علوم ابلاغ مي شود

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

آیین‌نامه جديد دوره ها ي کاردانی و کارشناسی پس از تاييد وزير علوم ابلاغ مي شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نادری‌منش در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: درتدوين این آئین نامه برای كاهش اضطراب دانشجویان، پیشنهاد دادیم كف نمره ای كه به دانشجو داده می شود 9 باشد.
دکتر نادری منش گفت:برخی از دانشجویان با گرفتن نمره یك یا 2 از یك درس با وجود موفقیت در دیگر درس ها، دچار مشكلاتی همچون افت معدل و یا مشروطی می شوند كه درصورت تصویب كف نمره 9، درعین حال كه دانشجو از آن درس نمره نیاورده و دوباره مجبور است آن را بگذراند لطمه زیادی به معدل او وارد نمی شود.
وی با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید کارشناسی، طول مدت تحصیل تا يك نيمسال کاهش می‌یابد، افزود:بر این اساس دانشجویان به طور میانگین یک ترم می‌توانند طول سنوات تحصیلی خود را کاهش داده و حداکثرطی 4.5 سال فارغ‌التحصیل شوند.
دکتر نادری منش گفت: در آیین‌نامه جدید دانشجویانی که معدل نیمسال قبل آنها 17 و به بالا باشد در نیمسال بعدی می توانند 24 واحد درسی اخذ نمایند و همچنین می توانند در ترم تابستانی دروس مهارتی خود را نيز بگذرانند.
معاون وزیرعلوم افزود: در آیین نامه جدید همچنین دانشجویان می توانند درصورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته های دیگر از یك گروه آموزشی به گروه دیگر تغییر رشته بدهند و چنانچه این رشته در آن دانشگاه وجود نداشته باشد به دانشگاه های دیگر تقاضای انتقال بدهند.
وی خاطرنشان كرد: درخواست تغییر رشته برای دانشجویان متقاضی، شرایط و ضوابط خاصی دارد كه باید دانشجو حداقل های لازم را برای این كار داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد 4 میلیون و 403 هزار و 652 نفری دانشجوی کشور در حال حاضراشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، 65 درصد در مقطع کارشناسی، 9 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، یک درصد در مقطع دکترای حرفه‌ای و یک درصد در مقطع دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه د اد: در حال حاضر 602 هزار و 859 نفر معادل 13.7 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های وزارت علوم، یک میلیون و 85 هزار و 842 نفر معادل 24.6 درصد در دانشگاه پیام نور، 432 هزار و 181 نفر معادل 9.8 درصد در دانشگاه جامع علمی کاربردی، 150 هزار و 163 نفر معادل 3.4 درصد در دانشگاه فنی - حرفه‌ای و 5 هزار و 859 نفر معادل 13 صدم درصد در دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش، 23 هزار و 48 نفر معادل نیم درصد در دانشگاه‌های وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی، یک میلیون و 586 هزار و 349 نفر معادل 35.8 درصد در دانشگاه آزاد اسلامی و 392 هزار و 984 نفر معادل 9 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های غیردولتی - غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر در دانشگاهها و موسسات وابسته به وزارت علوم 8.1 درصد اعضای هیئت علمی استاد تمام ، 17.4 درصد اعضای هیئت علمی دانشیار، 55.7 درصد اعضای هیئت علمی استاد یار هستند.
دکترنادری‌منش یادآور شد: در حال حاضر 66 هزار و 314 عضو هیئت علمی درکلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور فعالیت می‌کنند .
دکتر نادری منش در ادامه در خصوص شکل‌گیری 15 کمیته مشترک تحت عنوان کمیته‌ های شورای تحول در علوم انسانی و کمیته برنامه‌ریزی گفت: این کمیته‌ها وظیفه بازنگری در سر فصل و محتوای علوم انسانی را بر عهده داشتند.

تصویر: