ابلاغ دستورالعمل مبارزه با پولشویی و ایفای وظایف حسابرسان داخلی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

ابلاغ دستورالعمل مبارزه با پولشویی و ایفای وظایف حسابرسان داخلی

ناصر امیدواری درگفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی فارس، اظهار داشت: در حالی دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی در شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری توسط رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی ابلاغ شده که طبق مواد 11 و 12 وظایف مهمی در ارتباط با مبارزه با پولشویی به عهده حسابرسان داخلی شرکت ها گذاشته شده است.

وی ادامه داد:طبق ماده 12 این دستورالعمل،واحد حسابرسی داخلی شرکت موظف است بر اساس مفاد قانون و دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان هرگونه اطلاعات و مستندات دال بر فعالیت پولشویی را در اسرع وقت در اختیار حسابرس مستقل شرکت قرار دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه منشور کمیته حسابرسی ،نظامنامه حسابرسی داخلی و آئین نامه نظام راهبری شرکتی نیز به زودی برای اجرا تصویب و ابلاغ خواهد شد،خاطر نشان کرد:بنابراین از این پس حسابرسان داخلی صرفا" کارمند شرکت های بورسی و فرابورسی و موسسات غیر انتفاعی نبوده و باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و موسسات هم وظایف خود را ایفا کنند.انجام این وظیفه هم درخواست جامعه و مردم است.

به گفته امیداوری انتظار می رود با افزایش همکاری تمام ارکان سازمانی در واحدهای تجاری و غیرتجاری،حسابرسان داخلی بتوانند مسئولیت های خود در ارتباط با اجتماع را انجام دهند.

وی درخاتمه گفت:بدون تردید با تعامل و همکاری و هماهنگی همگان اعم از صاحب نظران بازار سرمایه،سازمان حسابرسی،جامعه حسابداران رسمی،انجمن حسابرسان داخلی و مدیران شرکت های بورسی و فرابورسی،رتبه شفافیت تجاری کشور در جهان افزایش خواهد یافت.

تصویر: