اجرایی شدن بیمه تکمیلی درمان دانشجویان از مهر ماه

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

اجرایی شدن بیمه تکمیلی درمان دانشجویان از مهر ماه

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مهندس كيوان مراديان در نشست مطبوعاتي با اعلام این خبر اظهار داشت: دانشجویان از مهر ماه امسال تحت پوشش بيمه تكميلي قرار می گیرند و بر اين اساس دانشجويان ماهانه 6 هزار تومان براي بيمه تكميلي پرداخت خواهند کرد كه 4 هزار تومان مربوط به خدمات عمومي و 2 هزار تومان مربوط به خدمات ويژه نظیرعينك و دندانپزشكي می باشد.
وی با اشاره به اینکه بيمه تكميلي فعلا براي دانشجويان اختياري است گفت: هزینه پرداختی دانشجوياني كه تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي‌گيرند، سالیانه 72 هزار تومان است و دانشجوياني كه نتوانند اين مبلغ را بپردازند مي‌توانند 100 درصد اين رقم را به عنوان وام دريافت كنند و 9 ماه پس از فارغ‌التحصيلي به مدت 60 ماه آن را بازپرداخت كنند.
مهندس مرادیان با اشاره به برخی از خدماتی که شرکت های بیمه گذار به دانشجویان تحت پوشش بیمه تکمیلی ارائه می کنند گفت: شرکت های طرف قرارداد علاوه بر خدمات بیمه پایه در جراحی های عمومی تا سقف 3 میلیون تومان ،در جراحی های خاص تا 5 میلیون تومان،جبران هزینه های آزمایشگاهی تا سقف 200 هزارتومان،خدمات دندانپزشکی 200 هزار تومان در سال و عینک تا 100 هزارتومان در سال باید به دانشجویان بپردازند.
وي خاطر نشان كرد: 10 درصد از كل سرجمع بيمه تكميلي در اختيار صندوق رفاه قرار مي‌گيرد تا دانشجوياني كه هزينه آنها بيش از رقم‌هاي ذكر شده باشد، بتوانند به صندوق رفاه مراجعه كنند و هزينه بيشتري را دريافت كنند.
رييس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اينكه ارائه پوشش‌هاي بيمه‌اي براي چهار ميليون دانشجو امكان‌پذير است، گفت: همچنين از اول مهر ماه مدنظر است كه شركت‌هاي بيمه‌اي(دانا، دي، سينا و كارآفرين ) باجه‌هايي را در دانشگاه‌ها تاسيس كنند تا دانشجويان بتوانند از خدمات آنان استفاده كنند.
مهندس مرادیان با اشاره به اینکه براي كليه دانشجويان تحت پوشش كارت بيمه حوادث تكميلي صادر خواهد شد، افزود: هر دانشجو باید برای تحت پوشش قرارگرفتن بیمه حوادث نیز سالیانه 2 هزار تومان پرداخت کند و همه دانشگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی برای ارائه خدمات بیمه حوادث به تمام دانشجویان خود ملزم هستند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه با اشاره به نرخ غذای دانشجویی اظهار داشت: سال گذشته غذای دانشجویان در سه نوع کم هزینه، باهزینه متوسط و پرهزینه به قیمت های 290 تومان، 350 تومان و 480 تومان ارائه شد که در سال تحصیلی جدید این قیمت ها به ترتیب به 350 تومان، 485 تومان و 590 تومان خواهد بود.
وی افزود: قیمت صبحانه دانشجویان نیز که سال گذشته 250 تومان بود؛ برای سال تحصیلی جدید 300 تومان تعیین شده است.
مهندس مرادیان همچنین گفت: دانشجویانی که به هر دلیل مایل یا قادر به پرداخت هزینه های تغذیه نباشند؛ می توانند صد درصد مبلغ غذای خود در طول دوره تحصیلشان را به صورت وام از صندوق رفاه دریافت کنند که بازپرداخت آن در 60 قسط صورت می گیرد و زمان پرداخت اولین قسط آن 9 ماه پس از فارغ التحصیلی دانشجو خواهد بود.
وی با اشاره به پرداخت 18 نوع وام و تسهیلات از سوی صندوق رفاه به دانشجویان کشور گفت: دانشجویان رشته های فناوری برتر از جمله دانش هسته ای و فناوری نانو در اولویت دریافت تسهیلات صندوق رفاه قرار دارند و می توانند تا سه برابر دانشجویان عادی تسهیلات بگیرند.
مهندس مرادیان اعلام کرد: تاکنون مبلغ 21 میلیارد تومان اعتبار تغذیه در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است.

تصویر: