اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد

انک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به بانک‌هاي دولتي، غيردولتي، شرکت ‌دولتي پست‌ بانک و مؤسسه اعتباري توسعه «اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها» را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: "صندوق ضمانت سپرده‌ها نهاد جديدي در بازار پولي کشور است که در راستاي حفاظت از منافع سپرده‌گذاران و افزايش سطح اعتماد عمومي به نظام بانکي کشور، سپرده‌هاي مردم را که نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباري عضو اين صندوق توديع شده است، تحت پوشش ضمانت خود قرار مي‌دهد. از اين رو، در صورتي ‌که هر يک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباري عضو در معرض ورشکستگي قرار گيرند، صندوق ضمانت سپرده‌ها با استفاده از منابع حاصل از حق عضويت‌هايي که قبلاً از بانک‌ها و مؤسسات اعتباري دريافت داشته است، رأساً اقدام به بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران مي‌نمايد." در همين رابطه، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي طراحي و ايجاد نظام ضمانت سپرده‌ها در ايران، «اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها» را با بهره‌گيري از تجارب ساير کشورها و استانداردهاي ارايه شده توسط کميته نظارت بانکي بال تدوين نموده است.

تصویر: