امیدواری صندوق بین المللی پول نسبت به بهبود شرایط اقتصادی یونان

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

امیدواری صندوق بین المللی پول نسبت به بهبود شرایط اقتصادی یونان

به گزارش از پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، دیوید لیپتون تصریح کرد من کاملا امیدوار هستم که اجرای اصلاحات ساختاری در یونان می تواند اقتصاد این کشور را در مسیر رشد و رونق مجدد قرار دهد .

بر اساس این گزارش ، لیپتون در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی افزود ، صندوق بین المللی پول بر این باور است که نخست وزیر یونان و تیم همکار وی به دنبال یافتن بهترین راهکارها برای باز گرداندن اقتصاد یونان به مسیر رشد و رونق هستند و مقامهای صندوق بین المللی پول نیز قصد دارند به این کشور کمک کنند .

بر این اساس ، وی گفت گر چه یونان برای غلبه بر مشکلات و چالشهای اقتصادی و مالی راهی سخت را در پیش دارد ولی من نسبت به آینده این کشور امیدوار هستم . یونان می خواهد در منطقه یورو باقی بماند و برای دستیابی به این هدف تلاش خواهد کرد .

اظهارات این مقام صندوق بین المللی پول در حالی است که احزاب ائتلافی دولت یونان هنوز در خصوص جزییات برنامه های جدید ریاضت اقتصادی در این کشور به توافق نرسیده اند .نشست آتی رهبران اروپایی در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و در این نشست در خصوص وضعیت آتی یونان تصمیم گیری خواهد شد .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی گزارش بازرسان بین المللی در خصوص وضعیت یونان تاثیر زیادی بر تصمیم رهبران اروپایی خواهد داشت .این در حالی است که دو مقام ارشد آلمانی طی روزهای گذشته نسبت به خروج یونان از منطقه یورو هشدار داده بودند .

ولکر کاودر رهبر حزب مرکل در پارلمان آلمان تاکید کرد خروج یونان از منطقه یورو مشکلی برای اتحادیه پولی اروپا نخواهد بود و منطقه یورو مکانیسمهای لازم برای جلوگیری از گسترش این بحران به سایر کشورهای اروپایی را در اختیار دارد .

یونان به دنبال کسب مهلت دو ساله بیشتر از وام دهندگان بین المللی برای اجرای تعهدات اقتصادی و مالی است . یونان باید برای جلب نظر مساعد وام دهندگان بین المللی سیاستهای ریاضت اقتصادی و مالی بیشتری را با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه انجام دهد .

بر این اساس یونان از اواخر سال 2009 میلادی تا کنون با بحران مالی و بدهی روبرو است . میزان بدهی های یونان تا پایان سال 2011 میلادی به بیش از 367.9 میلیارد یورو رسیده بود. یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک 130 میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .

تصویر: