ایران بیشترین پیشرفت را در ثبت مقاله در ISI دارد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

ایران بیشترین پیشرفت را در ثبت مقاله در ISI دارد

دكتر جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( (ISC گفت: ایران از جمله کشور هایی می باشد که بیشترین پیشرفت را در تعداد مقالات علمی منتشر شده در مجلاتي که در ISI ثبت و نمایه سازی می شوند به خود اختصاص داده است.
متن
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهراد افزود: ایران از اول سال میلادی تا کنون (ماه ژوئیه) تعداد 11886 مقاله در ISI به ثبت رسانیده كه این رقم در ماه ژوئن 9586 مقاله و در ماه می 7834 مقاله بود.
دکتر مهراد با بیان اینکه حفظ وضعیت کنونی و رقابت بیشتر با کشور های تولید کننده علم مستلزم توجه جدی دولت به امر پژوهش است، تاکید کرد: در حالیکه میزان تولیدات علمی ایران در ISI در این بازه زمانی 11886 مقاله است، ترکیه موفق به تولید 12210 مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده است وارقام مزبور، ایران و ترکیه را به ترتیب در جایگاه 20 و 19 تولید علم جهان نشانده است.
وی همچنین گفت: در بین کشور های تولید کننده علم و از قاره آسیا تنها کشور های چین، هندوستان، کره جنوبی و تایوان به ترتیب با تولید 109583 مقاله، 26685 مقاله، 24826 مقاله و 14298 مقاله نسبت به ایران و ترکیه پیشی گرفته اند که رتبه این کشور های آسیایی به ترتیب 2، 11، 12 و 15 می باشد.
دکتر مهراد تصریح کرد: جایگاه برزیل نیز در بین کشور های تولید کننده علم که در ISI جایگاه بلندی را به خود اختصاص داده است درخور توجه است. برزیل با تولید 18219 مقاله و با رتبه 14 به عنوان یک کشور نو ظهور علمی با سایر کشور های پیشرفته در رقابت است.
وی افزود: گرچه ایران تا این بازه زمانی در رتبه 20 جهان قرار دارد، اما باید به این نکته توجه کنیم که کشور های پیشرفته دیگری مانند بلژیک، دانمارک، اتریش، نروژ، سنگاپور و فنلاند از نظر تولید علم بعد از جمهوری اسلامی ایران قرار دارند .
دکتر مهراد در پایان خاطرنشان کرد: در بین 30 کشور برتر تولید کننده علم بر اساس مستندات ISI، بجز کشور های ترکیه و ایران هیچ کشوری از کشور های اسلامی وجود ندارد و ایران و ترکیه از نظر تولید علم در راس کشور های منطقه و اسلامی قرار دارند.

تصویر: