برگزاری نشست هم اندیشی مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی

نشست هم اندیشی یک روزه مدیران هسته های گزینش کارکنان دانشگاهها و مراکز پژوهشی با حضور دكتر كامران دانشجو ، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري ، دكتر علي اكبر متكان معاون اداري مالي و مديريت منابع ،دكتر عباس طائب مشاورعالي وزير علوم در امور اجرايي ، دكتر عبداله فرهنگي مشاور وزيرعلوم ، احمد علیزاده دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در محل سالن همايش همايش هاي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، درابتداي اين نشست دکتر رسول ملک فر مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی در سخناني با اشاره به برنامه ها و تعهد هيات مركزي گزينش كاركنان وزارت علوم در اجرايي كردن نظرات وزير علوم گفت : توجه به وظايف و مسئوليت هاي گزينش گران ، تلاش در برگزاري دوره هاي آموزشي و تعامل جدي با هيات عالي گزينش از جمله اين برنامه هاست كه با عنايت ويژه مسئولان وزارت علوم به ويژه شخص وزير به بهترين شكل انجام گرفته است .
سپس مهندس محسن ضرغام مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم ضمن ارائه گزارشي از عملکرد این دبيرخانه ، به اهميت گزينش در نظام اسلامي اشاره كرد و گفت : براي اجراي صحيح قانون گزينش ، برنامه هاي ويژه اي در نظر گرفته شده كه بازرسي منظم از هسته هاي گزينش دانشگاه ها و مراكز پژوهشي سراسر كشور ، برگزاري بيش از 17 هزار نفر ساعت دوره آموزشي ويژه گزينش گران كاركنان در كليه دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري از برنامه هاي انجام شده هيات مركزي گزينش وزارت علوم در اين خصوص بوده است .
در ادامه این نشست احمد علیزاده دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور با اشاره به اینکه اهمیت گزینش بر کسی پوشیده نیست گفت: پیشانی هر دستگاهی نیروی انسانی آن دستگاه می باشد و در نظام اسلامی دروازه ورود نیروی انسانی از طریق گزینش صورت می گیرد.
وی افزود: باید روحیه علوی را در امر گزینش زنده کنیم و آنچه را مدنظر نظام مقدس اسلامی، منویات و دغدغه مقام معظم رهبری است، باید مدنظر قرارداده و بتوانیم این شایستگی را از خود نشان دهیم که برای نظام اسلامی نیرو معرفی کنیم.
دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که در گزینش باید حیثیت افراد و عظمت نظام مدنظر قرار گیرد افزود: آبروی انسانها محترم است و اگر با کسی برخورد ناروایی شود، صرف نظر از جنبه های اجتماعی، خانوادگی و شخصی، جنبه شرعی اش را نمی توانیم پاسخگو باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه در امر گزینش باید دقتهای لازم صورت پذیرد گفت: دقت در امور نشأت گرفته از قانون است و نباید نظرات شخصی و سلیقه ای خود را که با قانون هماهنگ نیست اعمال کنیم.
وی تصریح کرد: حق، قانون و مقرراتی است که از جانب نظام مقدس اسلامی معین شده و ما مجری آن هستیم، بنابراین سلیقه ها اجتهاد در برابر نص صریح قانون می باشد.
دبیر هیأت عالی گزینش کل کشور در ادامه گفت: ما باید دائما به قانون مراجعه کنیم و در فهم قانون دقت کرده و سپس اعمال قانون کنیم.
وی همچنین بر امر مشورت در خصوص امور گزینش افراد تأکید نمود و افزود: باید نظرات را با یکدیگر مبادله کنیم و به جلب و کسب نظر همدیگر بپردازیم تا به یک نظر واحد برسیم.
همچنین در ادامه این نشست تعدادي از مدیران منتخب هسته های گزینش دانشگاهها و مراکز پژوهشی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
گفتنی است در این هم اندیشی، کارگاه آموزشی «آشنایی با مراجع قضایی» برگزار شد و به شرکت کنندگان گواهی نامه پایان دوره اعطا گردید.

تصویر: