تخصیص ارز برای ثبت سفارش ۲ درصد زیر قیمت بازار

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

تخصیص ارز برای ثبت سفارش ۲ درصد زیر قیمت بازار

به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در نشست امروز (28 شهریورماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رئیس کمیسیون غلامرضا مصباحی مقدم گزارشی از نشست شب گذشته کارگروه ویژه میان دولت و مجلس ارائه داد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس‌شورای اسلامی افزود: در این کارگروه که سه تن از نمایندگان مجلس یعنی آقایان غلامرضا مصباحی مقدم، محمدحسن ابوترابی‌فرد و رضا عبداللهی به همراه تیم اقتصادی دولت حضور داشتند و تصمیمات مهم ارزی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تصمیم شب گذشته کارگروه ارزی مجلس و دولت این بود که ارز 2 درصد زیر قیمت بازار آزاد برای افرادی که ثبت سفارش و تقاضا دارند از طریق بانک‌ها و بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود.

ثروتی با بیان اینکه هر روز از طریق صرافی‌ها و بانک‌ها نرخ ارز آزاد اعلام و مشخص می‌شود، تصریح کرد: همانطور که در خارج از کشور روزانه نرخ نفت و طلا اعلام می‌شود قرار شد نرخ ارز هم به همین ترتیب اعلام و 2 درصد این نرخ به متقاضیان ارز داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:افرادی که متقاضی بوده و قصد ثبت سفارش دارند،با مشخص شدن بانک‌های عامل می‌توانند در سیستم رایانه‌ای بانک مرکزی سفارش خود را ثبت و ارز 2 درصد زیر قیمت بازار دریافت کنند.

طبق گفته ثروتی این مصوبه مهم کارگروه ویژه ارزی مجلس و دولت از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده و از روز پنجشنبه اجرایی می‌شود.

تصویر: