تدوین دستورالعمل اخلاق حرفه‌ای در بازار سرمایه

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

تدوین دستورالعمل اخلاق حرفه‌ای در بازار سرمایه

روح‌الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در پاسخ به سوالی درباره فواید تدوین اصول و معیارهای اخلاق حرفه‌ای برای اهالی بازار سرمایه گفت: "موسسه بین‌المللی CFA سالانه آزمون‌هایی را برگزار می‌کند و افرادی که مدرک این موسسه را اخذ می‌کنند، می‌توانند در همه بازارهای سرمایه دنیا حضور داشته و فعالیت کنند. یکی از آزمونهای مهم این موسسه اصول اخلاق حرفه‌ای است که از طریق این آزمون افراد رصد می‌شوند. افرادی که این مدرک را اخذ می‌کنند اصول اخلاق حرفه‌ای مندرج در این گواهینامه بین‌المللی را باید رعایت کنند در غیر این صورت گواهینامه فرد باطل خواهد شد. کانون نیز با همین رویکرد اقدام به تدوین این دستورالعمل کرد با این تفاوت که در گام اول هدف ما از تهیه آن راهنمایی فعالان و کارگزاران بازار در موقعیت‌های متعارض است. اینکه در شرایط متعارض چه رفتاری حرفه‌ای و چه رفتاری غیرحرفه‌ای است."
وی با اشاره به اینکه در تدوین این دستورالعمل سعی شده تا از استانداردهای بین‌المللی استفاده شده و آنها را بومی کنیم، گفت: "پیش‌بینی می‌شود این دستورالعمل تا نیمه اول سال جاری نهایی و به طور کامل بومی‌سازی شود. در مرحله بعد پس از تصویب در هیئت مدیره کانون به کارگزاران ابلاغ خواهد شد تا از آن استفاده کنند اما در گام اول استفاده از این اصول اجباری نیست."

تصویر: