تدوین معیار‌های‌ پاک‌ترین صورت‌های مالی در جشنواره«حساب پاک»

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

تدوین معیار‌های‌ پاک‌ترین صورت‌های مالی در جشنواره«حساب پاک»

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سرمایه گذاری ایران، نخستین جلسه کمیته تدوین شاخص های جشنواره حساب پاک به منظور تهیه معیارهای لازم برای بررسی و تشخیص پاک‌ترین صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس در محل کانون سرمایه گذاری ایران برگزار شد.

در این جلسه اعضای کمیته به سرفصل‌هایی از جمله نزدیکی شاخص به استانداردهای بورس در حوزه ارائه اطلاعات، بهنگامی و اتکاپذیری اطلاعات تاکید کرده و اعلام کردند شاخص هایی را ملاک ارزیابی قرار خواهند داد که پاک‌ترین صورتهای مالی را برگزیده و سال به سال شاخص بهبود یابد.

اعضای کمیته با اشاره به اینکه شرکتهایی که صورتهای مالی آنها تحت عنوان صورتهای مالی پاک برگزیده می‌شود،نباید سابقه تخلفاتی در حوزه گزارشگری داشته باشند معتقدند، حضور یک عضو موظف با تخصص مالی در هیئت مدیره شرکتها و وجود کمیته حسابرس داخلی فعال از جمله مواردی است که می‌تواند شرکتها را به ارائه صورت‌های مالی پاک رهنمون کند.

براساس این گزارش بررسی کمیته تدوین شاخص همچنان به صورت هفتگی در محل کانون برگزار و نتایج آن اعلام و در نهایت براساس این شاخص‌ها پاک‌ترین صورتهای مالی انتخاب و در جشنواره حساب پاک از متولیان آن تقدیر خواهد شد.

اعضای این کمیته را نمایندگان سازمان بورس، جامعه حسابداران رسمی، انجمن حسابداری ایران، انجمن حسابداران خبره ایران، سازمان حسابرسی و سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل می‌دهند.

تصویر: