تمدید مهلت ثبت تقاضای دانشگاه ها برای جذب عضو هیأت علمی

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

تمدید مهلت ثبت تقاضای دانشگاه ها برای جذب عضو هیأت علمی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدرضا مردانی رئيس مركز جذب اعضاي هيئت علمي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمدید مهلت ثبت تقاضا و اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جذب هیات علمی جدید تا روز 10 شهریورماه خبر داد.
وی گفت: مهلت ثبت تقاضای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در فراخوان جذب هیات علمی نوبت شهریورماه 91 تا 30 مردادماه تعیین شده بود اما به دلیل اینكه برخی دانشگاه ها در این مهلت نتوانسته بودند مجوزهای لازم برای جذب هیات علمی را از معاونت آموزشی وزارت علوم دریافت كنند این مهلت تا پایان روز 10 شهریورماه تمدید شد.
دکتر مردانی آمار نیازهای درج شده از سوی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و دستگاه های اجرایی كشور در فراخوان جذب نوبت شهریورماه 91 تا امروز را حدود 13 هزار رشته گرایش محل عنوان كرد و گفت: این اعلام نیازها از طرف 220 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، 79 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و 114 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی در سامانه اینترنتی جذب به ثبت رسیده است.
رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم افزود: از مجموع اعلام نیازهای صورت گرفته در فراخوان جذب نوبت شهریورماه امسال، 9 هزار و 500 تقاضا متعلق به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی است كه برای جذب عضو هیات علمی در 500 رشته گرایش محل صورت گرفته است.
به گفته وی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی برای جذب عضو هیات علمی در دو هزار و 500 رشته گرایش محل و دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی نیز برای جذب در هزار رشته گرایش محل متقاضی شده اند.
دکتر مردانی ادامه داد: از میان نیازهای اعلام شده از سوی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی، حدود سه هزار مورد مربوط به تقاضای بورس، هفت هزار و 700 مورد مربوط به جذب فارغ التحصیلان دكتری تخصصی، 800 مورد مربوط به جذب فارغ التحصیلانی با مدرك كارشناسی ارشد، هزار و 200 تقاضا مربوط به طرح سربازی برای دارندگان مدرك دكتری تخصصی و 300 نیاز نیز مربوط به طرح سربازی برای دارندگان مدرك كارشناسی ارشد است.
وی با بیان اینكه ملاك مركز جذب اعضای هیات علمی در ثبت نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مجوزهای صادره برای دانشگاه ها از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم است، تصریح كرد: آن دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كه در آمار نیازهای آنها به هیات علمی به مركز جذب، مغایرتی با سهمیه هایی كه از سوی معاونت آموزشی به این مركز جذب اعلام می شود وجود داشته باشد باید دقت كنند كه فهرست نیازهای ٱنها براساس مجوزهای صادر شده از سوی معاونت آموزشی وزارتخانه، اصلاح خواهد شد.

تصویر: