جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در وزارت علوم برگزار شد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در وزارت علوم برگزار شد

جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران با حضور دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون یونسکو- ایران و دیگر اعضای این شورا در محل این وزارتخانه برگزار شد.
متن

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نادری منش در این جلسه اظهار داشت: کمیسیون ملی یونسکو- ایران یک مجموعه ملی است و وزارت علوم و دیگر وزارتخانه ها و مجموعه های ذینفع نیز مسئول هستند و باید به این کمیسیون کمک کنند چرا که کمیسیون ملی یونسکودر راستای کمک به کلیه مجموعه های کشور حرکت می کند.
معاون وزیر علوم همچنین بر تشکیل کمیته ای برای بازنگری اساسنامه و برنامه ریزی در شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران تاکید کرد وگفت: در این کمیته اعضای داوطلب این شورا به صورت یک کارگروه اقدامات این کمیسیون برای جلسه بعد و برنامه های سال آینده کمیسیون را مورد بررسی قرار دهند.
در ادامه نشست دکتر محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون یونسکو- ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیسیون گفت: کمیسیون یونسکو- ایران به عنوان نهاد رابط ایران با یونسکو در پاریس فعالیت می کند و بهرمندی ایران از یونسکو و تاثیر گذاری در آن ، منوط به حضور عالمانه و هوشمندانه کشور در یونسکو و استفاده از ظرفیتهای علمی، فرهنگی، آموزشی وارتباطاتی ایران است.
وی هدف از تشکیل این جلسه را ارائه گزارش اقدامات وفعالیتهای یونسکو و دستاوردهای ایران وهمچنین ارائه پیشنهاد موضوعات اعضای شورای عالی این کمیسیون برای حضور در کنفرانس عمومی آینده و تنظیم اولویتهای ایران در یونسکو دانست وافزود: اگر بخواهیم در یونسکو هدفمند باشیم
، نیازمند یک هدفگذاری هستیم.
دکتر سعید آبادی همچنین گزارشی از سی وششمین کنفرانس عمومی یونسکو ارائه داد وگفت: در این کنفرانس علی رغم مخالفتهای کشورهای غربی، فلسطین عضو یونسکو شد.
دبیر کل کمیسیون یونسکو- ایران در ادامه به بررسی عضویت وزارتخانه ها و سازمانهای جدید در شورای عالی و شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو ایران و همچنین بودجه سال92-91 این کمیسیون پرداخت.
گفتنی است، اعضای شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در پایان نقطه نظرات وپیشنهادات خود را در خصوص فعالیتها و برنامه های در دست اقدام این کمیسیون ارائه دادند.

تصویر: