دسترسي الكترونيكي موديان به پرونده هاي مالياتي فراهم مي شود

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دسترسي الكترونيكي موديان به پرونده هاي مالياتي فراهم مي شود

علي عسكري روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پياده سازي طرح جامع مالياتي اظهارداشت: بر اساس اين طرح ، مودياني كه پرونده هاي آنها در چارچوب نرم افزار جديد در حال بررسي است ، امكان دسترسي به پرونده ها را در زمان بررسي و رسيدگي دارند.
وي ادامه داد: هم اكنون موديان امكان دسترسي به پرونده ها را حتي با مراجعه به ادارات ذيربط ندارند اما با اجراي كامل طرح جامع مالياتي، موديان از هر نقطه در داخل و خارج مي توانند از روند پرونده خود آگاه شوند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: همچنين موديان مراحل رسيدگي و ابلاغ را مي تواند كنترل كنند ضمن آنكه در آينده ابلاغ پرونده هاي مالياتي نيز به صورت الكترونيكي خواهد بود.
عسكري ادامه داد: روش ارتباط با مودي در قالب طرح جامع مالياتي به طور عمده به صورت الكترونيكي خواهد بود.
وي يكي از ويژگي هاي طرح جامع مالياتي را قطع ارتباط مميز و مودي دانست و افزود: اين امر وضعيت رسيدگي به پرونده هاي مالياتي را بهبود مي بخشد.
گفته مي شود: با اجراي طرح جامع مالياتي ميزان فرار مالياتي كه هم اكنون حدود ۲۵ درصد است به ۱۵ درصد كاهش خواهد يافت .
همچنين با اجراي كامل اين طرح ، تمامي فرآيندهاي نظام مالياتي و به ويژه فرآيندهاي مربوط به ارسال اظهارنامه و پرداخت ماليات الكترونيكي مي شود.
اجراي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استانتهران، اصفهان و كرمانشاه به صورت پايلوت آغاز شده و قرار است اين طرح تا سال ۹۴ به طور كامل در سراسر كشور پياده سازي شود.

تصویر: