شرایط معافیت مالیاتى بنگاه‌هاى اقتصادى تعیین شد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

شرایط معافیت مالیاتى بنگاه‌هاى اقتصادى تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند 39 قانون بودجه سال 1391 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند 39 قانون بودجه سال 1391 کل کشور را تصویب کرد.
بر این اساس، بنگاه‌های اقتصادی که از ابتدای سال 1386 تا پایان سال 1390 اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌های خود نکرده‌اند، در صورتی که با رعایت مقررات قانونی و مفاد این آیـین‌نامه، دارایی‌های خود را در سال 1391 تجدیـد ارزیابی کرده و مازاد حاصـل از آن را به حسـاب سرمایه مـنظور کنند، از شـمول مالیات معاف خواهند بود. در اجرای این ماده، اشخاص حقوقی ملزم به رعایت مواد 106 و 161 قانون تجارت هستند و دارایی‌های خریداری شده در طی سال 1391 مشمول تجدید ارزیابی نخواهد شد. همچنین اشخاص حقوقی که تا پایان سال 1391 افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را در اداره ثبت شرکتها ثبت نکنند، موظفند مبالغ ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها را طی سال مذکور در دفاتر قانونی به حساب مازاد ناشی از تجدید ارزیابی منظور و حداکثر تا سه ماه پس از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه سال مالی تجدیـد ارزیابی، در اداره ثبت شرکت‌ها ثبـت و به حساب سرمایه در دفـاتر قانونی، طـی سال 1392 منظور کنند.

تصویر: