صندوق بین المللی پول: آسیا به محور ثبات اقتصاد جهان تبدیل شده است

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

صندوق بین المللی پول: آسیا به محور ثبات اقتصاد جهان تبدیل شده است

به نقل از پایگاه اینترنتی صندوق بین المللی پول، رئیس این نهاد مالی بین المللی به مقامات برجسته تایلندی گفت، اقتصاد کشورهای آسیایی نقشی محوری را در ثبات اقتصاد جهانی ایفا می کند و این منطقه در جریان بحران اقتصادی جهانی توانسته جایگاه اقتصادی خود را ارتقا دهد.

کریستین لاگارد که در ضیافت بانک تایلند که به افتخار وی ترتیب داده بود، سخن می گفت، اظهار داشت، این لحظه ای تاریخی است زیرا اکنون آسیا توانسته حداکثر اهمیت را در جهان پیدا کند.

وی افزود: «آسیا اکنون هم از لحاظ رشد جایگاهش در اقتصاد بین الملل و هم از نظر میزان سرمایه به محور ثبات اقتصاد جهانی تبدیل شده است.»

این اظهارات در پایان سفر یک و نیم هفته ای مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول به کشورهای ژاپن، اندونزی و تایلند بیان شد. لاگارد در این سفر با مقامات عالی رتبه این کشورها دیدار و گفتگو کرد. به عقیده تحلیلگران این اظهارات به افزایش وزن شرق در اقتصاد جهانی در برابر غرب اشاره دارد.

لاگارد که برای سومین بار پس از رسیدن به ریاست صندوق به کشورهای آسیایی سفر کرده بود، گفت: «آسیا در یک نقطه متوقف نشده و بصورت مداوم در حال تغییر شکل دادن است و هر بار که من به اینجا می آیم، نسخه ای جدیدتر، بهبود یافته تر و مترقی تر می بینم.»

در جریان ضیافت بانک تایلند، کریستین لاگارد از تایلند و بخش های دیگر آسیا به دلیل انجام اصلاحات اساسی پس از بحران اقتصادی این منطقه در اواخر دهه 1990 تقدیر کرد و گفت، این اصلاحات «به بازیابی وضعیت آسیا به عنوان موتور محرکه اقتصاد جهانی کمک کرد.»

رئیس صندوق بین المللی پول سطح توازن بانک های قدرتمند آسیایی و موقعیت مالی این بانک ها را عامل محافظت این بانک ها در مقابل مشکلاتی دانست که اکنون بانک های اروپایی با آن مواجه اند.

لاگارد در عین حال هشدار داد که تبعات بحران بدهی اروپا همچنان به عنوان یک تهدید محسوب می شود. وی افزود، سیاستگذاران آسیایی باید سرمایه گذاری های داخلی و رشد مصرف را به منظور گسترش تولید، مورد تشویق قرار دهند.

وی گفت: «بنابراین این پیام واضح است که: آسیا جایگاه رو به رشدی در اقتصاد جهانی داشته است و اقتصاد جهانی نیز روند رو به رشدی را در آسیا داشته است.»

وی اضافه کرد: «زمان آن فرا رسیده که ما در صندوق بین المللی پول گوش های خودمان را برای شنیدن حرفهای آسیا باز کنیم و خودمان را برای پذیرش ایده های آسیا آماده کنیم و راه حل های آسیایی را در کتاب های درسی خودمان بگنجانیم.»

تصویر: