ضریب حقوق سال 1392 کارمندان اصلاح شد/افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

ضریب حقوق سال 1392 کارمندان اصلاح شد/افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

هیات وزیران به استناد ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389ـ و ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ تصویب کرد؛ بندهای دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت تصویب نامه پیشین اصلاح شوند.

بر اساس اصلاحات بند دو، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1392 به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

همچنین طبق بند سه، ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال 1392 به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

در بند چهار نیز، ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند ج ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 به میزان هزار و شش ریال تعیین می شود.

بر اساس این مصوبه در بند پنج، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد نسبت به سال 1391 افزایش می یابد.

طبق بند 6، حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند 8 این تصویب نامه در سال 1392 به میزان چهار میلیون و نهصد هزار ریال و حداکثر حقوق و فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

بر اساس اصلاح بند هفت نیز، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان چهارمیلیون و نهصد هزار ریال تعیین می شود.

طبق بند هشت، حداقل حقوق کارمندان مشمول بند سه این تصویب نامه در سال 1392 به میزان سه میلیون و سیصد و بیست هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

این مصوبه را ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.

تصویر: