مرکز کنترل امنيت شبکه و فوريت‌هاي بانکي(کاشف) ايجاد شد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

مرکز کنترل امنيت شبکه و فوريت‌هاي بانکي(کاشف) ايجاد شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حفظ و ارتقاي امنيت نظام پرداخت و بانکداري الکترونيکي و مواجهه درست با تهديدات دروني و بيروني نظام بانکي کشور، مرکز کنترل امنيت شبکه و فوريت‌هاي بانکي (کاشف) را‌ ايجاد نمود.
مرکز کــــــاشف به‌ عنوان یک ســــاختار نظارتی موظف به مدیریت رخدادهای امنیتی در فضای سایبری بانکی کشور بوده و وظیفه جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات و هماهنگی بین بانکها در مواقع بروز رخدادهاي امنيتي و بحران‌های سایبری، بر عهده‌ی این مرکز است. همچنین بانکها موظفند کلیه رخدادهای امنیتی در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی در سازمان بانک و کلیه شرکتهای تابعه و پیمانکار خود را با مشخص نمودن دقیق حوزه تحت تاثیر رخداد، به محض تشخیص وقوع و یا اطلاع از وقوع رخداد از طرف منابع دیگر، به مرکز کاشف گزارش نمایند. گفتنی است بانک‌ها موظفند نماینده تام‌الاختیار امنیت اطلاعات و فرد جانشین وی را با امکان دسترسی به صورت شبانه‌روزي، هفت روز هفته و 365 روز سال به مرکز کاشف اعلام نمایند. شایان ذکر است بانک‌ها موظفند در فراهم آوردن بسترهای فنی لازم جهت ارتباط مرکز کاشف با مرکز امداد رایانه‌ای امنیتی بانک‌ها (مراکزCERT ) همکاری کامل نمایند، ضمن آنکه کلیه دستورالعمل‌های امنیتی ابلاغ‌شده از طرف این مرکز برای بانک‌ها الزام‌آور است.

تصویر: