وب‌سایت وزارتخانه‌های آمریکا: کاربر گرامی تا اطلاع ثانوی اینجا تعطیل است

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وب‌سایت وزارتخانه‌های آمریکا: کاربر گرامی تا اطلاع ثانوی اینجا تعطیل است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، درحالی‌که از تعطیلی دولت فدرال آمریکا تاکنون 13 روز می‌گذرد، گفت‌وگوها برای خروج از بحران تعطیلی دولت این کشور و افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان آمریکا با شکست روبرو شده و هم‌اکنون تمرکزها بر طرح افزایش 6 ماهه سقف بدهی دولت معطوف است.

به دنبال این تعطیلی 800 هزار کارمند دولتی به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شدند و وزارتخانه و نهادهای مختلف این کشور در وب سایت‌های خود از متوقف شدن فعالیت‌ها و ارائه آمارهای این کشور خبر دادند.

روز گذشته نیز رئیس بانک جهانی با هشدار درباره پیامدهای شدید منفی تعطیلی دولت آمریکا بر اقتصاد جهانی گفت: ما 5 روز تا لحظاتی بسیار خطرناک فاصله داریم.

در روزهای ابتدایی این تعطیلی نیز یک موسسه تحقیقاتی از ضرر حداقل 300 میلیون دلاری اقتصاد این کشور و کاهش رشد اقتصادی آن تا 1.4 درصد خبر داده بود.

 

دیوان محاسبات یا دفتر حسابرسی حکومتی آمریکا

 

در وب‌سایت این سازمان آمده است، «عدم تخصیص بودجه سبب تعطیلی فعالیت‌های دفتر حسابرسی آمریکا شده است. از اینرو این سازمان توانایی انتشار گزارش‌ها یا بروزرسانی وب‌سایت خود را تا زمان از سرگیری فعالیت‌ها نخواهد داشت. بعلاوه بخش عمده کارکنان دفتر حسابرسی حکومتی اجازه ندارند به محل کار خود بیایند، بالتبع تماس‌ها و ایمیل‌های ارسال شده به این سازمان ممکن است پاسخ داده نشود.»

این سازمان بازوی تحقیقاتی، ارزیابی و حسابرسی کنگره آمریکا به شمار می‌رود و در شاخه قانون‌گذاری دولت آمریکا جای گرفته است.

 

 

سازمان غذا و داروی آمریکا

 

سازمان غذای و داروی آمریکا نیز در سایت خود نوشت، « به علت تعطیلی دولت، اطلاعات این سایت به روز رسانی نخواهد شد.»

این سازمان یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا است. این مرکز فدرال وظیفه نظارت و تایید انواع تولیدات پزشکی، درمانی، غذایی و واکسن‌ها را برعهده دارد.

 

 

 

دفتر آمار آمریکا

این سازمان در صفحه اینترنتی خود نوشته است، «به دنبال توقف تامین مالی دولت، سایت دفتر آمار آمریکا، ارائه خدمات آن‌لاین تا اطلاع ثانوی را متوقف کرده است.»

 

دفتر آمار آمریکا وابسته به وزارت بازرگانی این کشور است. این سازمان آمار مبادلات تجاری این کشور با کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را به صورت ماهانه منتشر می‌کند.

 

وزارت دادگستری آمریکا

اریک هوادر دادستان کل آمریکا در بخشی از پیام خود در سایت وزارت دادگستری آمریکا برای کارکنان و کارمندانی که مجبور به رفتن به مرخصی اجباری بدون حقوق شده‌اند با اذعان به عدم توانایی دولت در حل مشکلات کارمندان خود نوشته است: «متاسفانه، به علت اینکه نمی‌توانیم زمان حل شدن مسئله بودجه دولت را پیش‌بینی کنیم، قادر نیستیم از نگرانی‌ها موجه شما بکاهیم.»

 

 

این سایت در صفحه نخست خود آورده است، «به علت عدم تامین بودجه دولت، اطلاعات در این وب سایت به طور معمول بروزرسانی نخواهد شد، فعالیت‌ها و پرونده‌هایی که از طریق این سایت ارائه می‌شد، انجام نخواهد شد و این وزارتخانه توانایی پاسخ به درخواست‌ها را تا تامین مالی بودجه نخواهد داشت.»

 

 

وزارت کشاورزی آمریکا

این وزارتخانه در سایت خود نوشته است: «به علت توقف تامین مالی دولت، این وب سایت در دسترس نیست. پس از تامین مالی و بودجه لطفا کمی به این وب سایت زمان دهید، تا دوباره در دسترس قرار گیرد.»

بسته بودن سایت وزارت کشاورزی آمریکا می‌تواند ضربه مهلکی برای امنیت غذایی این کشور باشد چراکه کشاورزان آمارهای سطح زیر کشت، برداشت،‌ تولید، ذخیره و قیمت را که تصمیم‌گیری کشت سال آینده بر اساس آن انجام می‌شود را از دست می‌دهند و سطح کشت و تولید سال آینده و به تبع آن قیمت بازار از اصول درستی پیروی نخواهد کرد.

 

 

وزارت ترابری آمریکا

این وزارتخانه نیز پیام داده است، «در مدت زمان تعطیلی دولت، بعضی از محتواهای آنلاین ممکن است، به صورت منظم به روز نباشند،و فرآیند تراکنش های آنلاین با تاخیر انجام شوند.»

 

وزارت آموزش آمریکا

وزارت آموزش آمریکا نیز در وب‌ سایت خود نوشته است، «به علت عدم تخصیص بودجه از ابتدای اکتبر فعالیت‌های وزارتخانه آموزش متوقف شده است و اکثر کارمندان در مرخصی اجباری به سر می‌برند. وب سایت این وزارتخانه طی تعطیلی دولت بروزرسانی نخواهد شد. با تخصیص بودجه، بروزرسانی از سرگرفته خواهد شد و وزارت آموزش به فعالیت‌های عادی خود باز خواهد گشت.»

 

دیگر وزارتخانه‌های این کشور نیز به همین صورت در وب سایت‌های خود پیام‌هایی با همین مضمون برای کاربران خود گذاشته‌اند و از عدم ارائه خدمات خود خبر داده‌اند. با توجه به اخبار موجود در این سایت‌ها، دیده می‌شود که آخرین بروزرسانی مربوط به اول اکتبر نخستین روز تعطیلی دولت فدرال آمریکاست.


 

وزارت کار آمریکا

وزارت انرژی آمریکا

 




کاخ سفید

وب‌سایت کاخ سفید نیز در پیامی در صفحه نخست خود اعلام کرده است که از  آنجایی که کنگره مسئولیت خود در قبال تصویب بودجه را به اتمام نرسانده است، بیشتر بخش‌های دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است.


 

 

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا 

 


 

تصویر: