وزير علوم ازتاييد 21هزار پرونده جذب و تبديل وضعيت اعضاي هيات علمي دانشگاه ها خبر داد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وزير علوم ازتاييد 21هزار پرونده جذب و تبديل وضعيت اعضاي هيات علمي دانشگاه ها خبر داد

وزير علوم گفت : در جذب اعضاي علمي جديد در دولت دهم تحولي بزرگ صورت گرفت و در اين مدت 21هزارپرونده جذب و تبديل وضعيت اعضاي هيات علمي در مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم تاييد شد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم دكتر كامران دانشجو در ديدار نوروزي مديران و كاركنان حوزه هاي وزارتي و فرهنگي اين وزارت اظهار داشت : اولين محور برنامه هايم در برنامه تقديمي به مجلس شوراي اسلامي كه مورد تاييد رئيس جمهورنيز قرارگرفته بود اسلامي كردن دانشگاههاست و من در قبال ايشان ، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و ملت شريف ايران براي اجراي اين برنامه مسئوليت دارم و آن را باجديت ادامه مي دهم .
وزير علوم اظهار داشت : ما با توجه به برتري منطق اسلام برساير مكاتب عقيده داريم دركنار تدريس نظريات غربي در دانشگاهها بايد نظريات اسلامي نيز مطرح شوند وهرگز به دنبال جلوگيري از طرح انديشه ها و مكاتب غربي نبوده ايم ولي متاسفانه عده اي مخالف طرح نظريات اسلامي در مباحث علوم انساني هستند و عقيده دارند دانشگاهها صرفا محل ترويج علوم غربي و مادي است.
وزير علوم در مقايسه وضعيت كنوني دانشگاهها با قبل از دولت نهم و دهم گفت : شرايط موجود دانشگاه ها به مراتب بهتر از گذشته است و در اين خصوص مي توان به افزايش رشد توليدات علمي در كشور اشاره كرد كه در سال 84 فقط سه دهم در صد توليد علم دنيا را شامل مي شده ، در حاليكه هم اكنون حدود 1/2 در صد توليد علم جهان در دانشگاه هاي ايران صورت مي گيرد و از نظر رفع نياز هاي جامعه و ارتباط دانشگاه با صنعت نيز تحولات بي نظيري در طي اين مدت صورت گرفته است .
وي افزود : طراحي و ساخت ماهواره ، سانتريفيوژ ، هواپيما ، زير دريايي و همكاري نزديك با صنايع مختلف از مهم ترين دستاورد ها در روند فعاليت دانشگاه ها در چند سال اخير بوده است .
دكتر دانشجو با اشاره به تاييد 21هزارپرونده جذب و تبديل وضعيت اعضاي هيات علمي در دولت دهم گفت : در خصوص جذب اعضاي هيات علمي براساس مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي هياتهاي جذب شكل گرفته است و روند امور شفاف شده است زيرا همگان امكان دارند در يك فراخوان عمومي و از طريق سايت ثبت نام كنند و پس از بررسي صلاحيت هاي عمومي در هياتهاي جذب و بررسي صلاحيت هاي علمي در گروههاي آموزشي جذب دانشگاهها شوند و اين كار برخلاف گذشته منحصر به عده اي خاص و محدود نيست و شايد عده اي از بازشدن فضاي جذب اعضاي هيات علمي و شفاف شدن مراحل آن خوشحال نباشند چرا كه اين موضوع شرايط مساوي و عادلانه اي را براي همگي فارغ التحصيلان داخل و خارج فراهم نموده و از اعمال سليقه و گزينش تنها همفكران عده اي خاص جلوگيري مي نمايد.
دكتر دانشجو در خصوص سياست وزارت علوم درخصوص بورسيه خارج ازكشورگفت : سياست وزارت علوم از اول دولت دهم افزايش بورس داخل و كاهش و هدفمند كردن بورسيه خارج ازكشور و صرفا اعزام در رشته هاي موردنياز كه درداخل امكان آموزش نداشتيم بوده است. .
وي با اشاره به افزايش ظرفيت دوره هاي تحصيلات تكميلي و توانمندي بالاي اعضاي هيات علمي دانشگاههاي ايران در هدايت تحصيلي دانشجويان افزود : تعداد دانشجويان بورسيه خارج از 122نفر درسال84به 100نفر درسال 91كاهش و درمقابل تعداد بورس داخل از 591نفر در سال84به 1664نفر درسال 91افزايش يافته است بطوريكه در سه سال اخير بيش از 4500نفر بورسيه دانشگاههاي داخل كشور شده اند.
وزير علوم با اشاره به نزديكي انتخابات رياست جمهوري يازدهم و اهميت دانشگاه و نقش تمدن ساز آن براي جامعه گفت : نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اگر در دانشگاه حضور مي يابند نظرات خودرا درخصوص مسايل مختلف آموزش عالي ، اهميت دانشگاهها ، نگرش به قشر دانشجو و بحث هايي نظير اسلامي كردن دانشگاهها و همچنين برنامه هاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي خود را به صورت علمي مطرح كنند .
همچنين دكتر دانشجو در بخش پاياني سخنان خود درخصوص نامه رئيس جمهور به وي مبني برتغيير روساي دانشگاههاي تهران و تربيت مدرس گفت : در خصوص اين نامه كه در اول بهمن ماه 91 بصورت مستقيم در جلسه دولت دريافت كردم ، با رئيس جمهور تبادل نظر كردم و ايشان پس از شنيدن توضيحات بنده ، دستور شفاهي ياكتبي جديدي ارائه نداد و طبعا در صورت اعلام نظر جديد توسط رئيس جمهور دستور وي اجرا مي شود .

تصویر: