وزير علوم از پرداخت كليه ارز و مقرري دانشجويان بورسيه خبر داد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وزير علوم از پرداخت كليه ارز و مقرري دانشجويان بورسيه خبر داد

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت : كليه ارز و شهريه دانشجويان بورسيه خارج از كشور و همچنين مقرري و شهريه دانشجويان بورسيه داخل كشور با همكاري بانك مركزي ، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري و نيز وزير اقتصاد و دارايي در روزهاي پاياني سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم دكتر كامران دانشجو در ديدار نوروزي جمعي از مديران وزارت علوم و سازمان اموردانشجويان افزود : تمام ارز سال 91دانشجويان بورسيه خارج از كشور پرداخت شده است و همچنين ارز شش ماهه اول سال 1392 اين دانشجويان نيز در حال پرداخت است كه در چند روز آينده در اختيار آنان قرار خواهد گرفت .
وزير علوم با اعلام اينكه شهريه معوقه سال 1391 تمام دانشجويان بورسيه خارج از كشور كه 407نفر بودند نيز پرداخت شده است افزود : تمام شهريه و مقرري دانشجويان بورسيه داخل كشور در اواخر اسفندماه سال گذشته در اختيار دانشگاهها قرار گرفته است .
دكتر دانشجو با اشاره به پيگريهاي انجام شده براي ساماندهي مناسب اعتبارات پژوهشي در جهت رفع مشكلات كشور گفت : با تلاشهاي صورت گرفته در شوراي علوم ، تحقيقات و فناوري براي اولين بار رديف بودجه مستقل براي طرح هاي كلان ملي پژوهش و فناوري مصوب شوراي عالي عتف در لايحه بودجه سال 1392 ايجاد شده است .
وي افزود:رديف بودجه مستقل براي طرحهاي كلان ملي پژوهشي در قالب اعتبارات وزارت علوم در لايحه بودجه سال 1392 به تصويب هيات دولت رسيده و اين موضوع مورد حمايت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نيز هست.
وزير علوم با اشاره به مسئوليت بزرگ جامعه دانشگاهي در جهت ايجاد آگاهي و شور و نشاط در فضاي انتخابات رياست جمهوري گفت : همه مسئولين دانشگاهها و مراكز آموزش عالي بايد تلاش كنند كه جامعه دانشگاهي اعم از اساتيد ، دانشجويان و كاركنان بتوانند در ايجاد فضاي مشاركت حداكثري و حماسه اي سياسي نقش ايفا كنند.
دكتر كامران دانشجو با اشاره به موفقيت هاي بسيار درخشان دانشگاهها و مراكز پژوهش و فناوري در سال 1392گفت : در سال گذشته رتبه علمي ايران در سطح جهان دوبار ارتقا يافته است بطوريكه اكنون در پايگاه IsI در رتبه 17 توليد علم جهان و اول منطقه و در پايگاه اسكوپوس نيز در رتبه 15توليد علم جهان و اول منطقه قرار داريم .
وي افزود : اين موفقيت ها و سرعت رشد علمي در تاريخ آموزش عالي بي نظير است كه با تلاش بسيار جدي اعضاي هيات علمي و دانشجويان اين مرزو بوم صورت مي گيرد و در عين حال بيانگر پويايي و شادابي در سطح دانشگاههاست.
وزير علوم با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته براي ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه و كاربرد در سال گذشته گفت : اقدامات انجام شده براي ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه كاربرد بسيار موفق بوده است و بيانگر جهت گيري صحيح دانشگاه در جهت رفع مشكلات كشور است هرچند هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم.

تصویر: