وزیر اقتصاد: هند بر ادامه مبادلات انرژی با ایران تاکید کرد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وزیر اقتصاد: هند بر ادامه مبادلات انرژی با ایران تاکید کرد

به گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد ایران از تاکید مقامات هندی بر ادامه روابط انرژی خود با ایران در حاشیه نشست نم خبر داد.

شمس الدین حسینی که در جریان مصاحبه ای در تهران سخن می گفت گفت: ایران و هند در جریان نشست نم دیدارهای دوجانبه ای با موضوع اقتصاد داشتند. هند ایران را یک منبع تولید انرژی می داند و توجه زیادی به استفاده از ایران به عنوان یکی از منابع تامین انرژی خود دارد. دولت هند شجاعانه چندین بار اعلام کرد به طور دائم به مبادلات انرژی خود با ایران ادامه می دهد.

حسینی در مورد مذاکرات اقتصادی با کشورهای عربی گفت: تقریبا همه همسایگان عرب ما در نشست نم حضور داشتند و ما با آن ها مذاکرات اقتصادی داشتیم. همه کشورها با توجه به عملکرد اقتصادی ایران پیشنهادهای جدیدی در مورد روابط دوجانبه و چندجانبه در حوزه های مختلف مثل انرژی، نفت، گاز، گردشگری، گردشگری مذهبی، مسکن و راه سازی ارائه دادند.

وی تصریح کرد در حاشیه نشست نم هیچ نشست اقتصادی خاصی میان ایران و مصر برگزار نشد.

وزیر اقتصاد ایران در مورد بحث های اقتصادی نشست نم نیز گفت: یکی از بهترین موضوعات مربوط به انرژی که در این نشست بحث شد ساخت نیروگاه های برق، سد و صادرات برق بود.

تصویر: