وزیر علوم: جمعیت دانشجویی کشور 25 برابر شده است

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وزیر علوم: جمعیت دانشجویی کشور 25 برابر شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات پیش روی دانشجویان، فقر و کمبود امکانات بود که با همت خیرین و مسئولان زیرساخت ها فراهم شده و امروز بسیاری از جوانان و علاقه مندان به علم و تحصیل موفق به ادامه تحصیل شده اند.

رضا فرجی دانا پس از افتتاح 13 طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در مراسم تقدیر از خیرین در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور نسبت به سال 1357 دو برابر شده است اما تعداد دانشجویان، رشد 25 برابری داشته است.

وی افزود: امروز با وجود جمعیت 70 میلیون نفری ایران 4/4 میلیون نفر دانشجو تحصیل می کنند و سال 57 با جمعیت 35 میلیون نفری، حدود 175 هزار نفر دانشجو در کشور وجود داشت.

وزیر علوم بیان کرد: دانشجویان کشور هم اکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف و مورد نیاز تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: تعداد انتشار مقالات در دوران پیروزی انقلاب 700 مورد بوده در حالی که امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 25 هزار مقاله در مجلات معتبر کشوری و بین المللی به چاپ رسیده است و بیش از سهم خود در تولید علم جهانی گام برداشته ایم.

وزیر علوم گفت: این کارنامه موفق و برگ زرین نباید دلیل توقف تولید در همه حوزه های معرفتی و دانشی شود و قله های رفیع و افق های بسیاری وجود دارد که به آنها نائل خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک جوانان این مرز و بوم این مسیر را طی می کنند و مسئولان و سران کشور باید راه را برای این جوانان هموار کنند و موانع را برطرف سازند.

فرجی دانا گفت: یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات پیش روی دانشجویان، فقر و کمبود امکانات بود که با همت خیرین و مسوولان زیرساخت ها فراهم شده و امروز بسیاری از جوانان و علاقه مندان به علم و تحصیل موفق به ادامه تحصیل شده اند.

وی افزود: افرادی در جای جای ایران اسلامی هستند که برای جاودانگی و ماندگاری این سرزمین قدم های شایسته برداشته اند و چه شایسته است حضور خیرین در ساخت و ساز فضاهای آموزشی و دانشگاهی که سال ها این فضاها می ماند و دانشجویان به خاطر بنای ماندگار او را یاد می کنند.

وی بیان کرد: نیت خیر این افراد دانشگاه و علم را به نقطه اوج رسانده و شکی نیست که دانشجویان قلل بالاتر را فتح خواهند کرد.

وزیر علوم افزود: تکلیف بر خود می دانیم که برای درخشش ساختمان های دانشگاهی که پایه و اساس رشد علم است با مسئولان و خیرین در تعامل باشیم.

وی خاطرنشان کرد کرد: برای بنده جای بسی مباهات است در دانشگاهی که به نام حضرت ولیعصر(عج) مزین شده، حضور یابم و ادای احترام به کسانی بگذارم که بواسطه ایثار از مال و دستاوردهای دنیوی، این دانشگاه را به حدی از بلوغ و رشد رسانده اند که می تواند نیازهای منطقه رفسنجان را پاسخ دهد.

تصویر: