پرداخت مالیات برارزش افزوده و تسلیم اظهار نامه الكترونیكی می شود

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

پرداخت مالیات برارزش افزوده و تسلیم اظهار نامه الكترونیكی می شود

'علیرضا طاری بخش' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ارتقا سامانه مالیات بر ارزش افزوده در شش ماهه ابتدای سال خبر داد و گفت: ارایه خدمات بهتر به مودیان ،امضای الكترونیك ، ارسال اظهار نامه الكترونیكی بدون نیاز به مراجعه حضوری و پرداخت الكترونیكی مالیات از طریق دستگاه های خود پرداز (ATM) و سامانه های فروش ( POS) ، تلفن بانك ، اینترنت امكان پذیر می شود .
به گفته وی، علاوه بر آن چنانچه مودیان تمایل به پرداخت مالیات از طریق شعب بانك داشته باشند كماكان امكان دریافت این خدمات هم وجود دارد.

** آمار وصولی
طاری بخش ، درباره آمار وصولی مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: ۱۰۵ درصد بودجه در سال قبل محقق شده كه ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان آنكه، در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۰۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محقق شده كه در مقایسه ماه مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است، افزود:‌ وصولی مالیات بر ارزش افزوده لغایت اردیبهشت ماه ( فروردین و اردیبهشت ماه) ۹۸ درصد تحقق یافته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صد درصدی داشته است.

** فراخوان جدید مالیات بر ارزش افزوده
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی كشور تصریح كرد: در این مرحله تمامی اشخاص حقوقی فعال و همچنین اشخاص حقیقی بندهای '‌الف '‌و '‌ب' و بخشی از صنوف با اهمیت بند ' ج' ماده ۹۶ قانون مالیات های مستقیم كه بر اساس شرایط مراحل قبل مشمول مالیات بر ارزش افزوده نشده اند ، فراخوان خواهند شد.
وی ادامه داد: اشخاص حقوقی بندهای 'الف' و'ب' ماده ۹۶ قانون مالیات های مستقیم كه بر اساس شرایط مراحل قبل مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نشده اند نیز فراخوان خواهند شد.
این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی كشور تصریح كرد: همچنین بخشی از فعالیت های همگن مانند انواع فلزات غیر آهنی، رستوران ها و چلوكبابی هایی كه در مراحل قبلی بنا بردلایلی از جمله موضوعات شكلی و محتوایی مشمول قانون نشده اند ، فراخوان خواهند شد.
وی افزود: اگر حلقه مالیات بر ارزش افزوده در این مرحله كامل شود حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار مودی به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.

** توصیه به مودیان
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی كشور همچنین گفت : مودیانی كه فراخوان نشده و گواهی ثبت نام در نظام مالیات برارزش افزوده را دریافت نكرده اند فاقد صلاحیت برای اجرای قانون هستند و این مودیان حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند. بنابر این باید دقت كنند تخلفی را در این زمینه مرتكب نشوند.
به گفته وی ، مودیان فراخوان شده علاوه بر ثبت نام در این سیستم، فرآیند اجرای قانون را به طور صحیح مراعات كنند تا مشمول جرایم نشوند.
وی اظهارداشت: همچنین خریداران كالاها و خدمات بهتر است در زمان خرید از فروشندگان صورت حساب متضمن فروش كالا و مالیات بر ارزش افزوده را دریافت كرده ند و وجه صورت حساب را از طریق حساب های بانكی خود به حساب های بانكی فروشندگان واریز و تمامی رویداد های مالی را در دفاتر قانونی ثبت كرده و در زمان فروش نیز صورت حساب موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده را صادر و نسبت به دریافت مالیات اقدام كنند .
طاری بخش تصریح كرد: با توجه به نقد محور بودن مالیات بر ارزش افزوده مودیان باید مالیات موضوع این قانون را از خریداران كالا و خدمات نقدی دریافت و در پایان مهلت قانونی نقد به دولت پرداخت كنند.

تصویر: