یکپارچه سازی سیستم دبیرخانه دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

یکپارچه سازی سیستم دبیرخانه دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری

دکتر علی اکبر متکان معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، طراحی در حوزه های فناوری اطلاعات و اجرای پایلوت را با توجه به هزینه بر بودن آن، از مسائل اساسی این حوزه دانست.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر متکان در نخستین نشست شورای سیاستگذاری مناطق دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در حوزه فناوری اطلاعات کشور که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: رشته فناوری اطلاعات رشته جوانی در دنیاست و در کشور ما بیش از 2 دهه از عمر آن نمی گذرد.
دکتر متکان ضمن اشاره به مسائل درون سازمانی گفت: هر حوزه ای مسئول فناوری اطلاعات دارد اما زیر حوزه ها، هر کدام قراردادها و نرم افزارهای خاص خود را دارند که از آن ها استفاده می کنند، در صورتی که هدف اصلی فناوری اطلاعات ایجاد یکپارچگی و از بین بردن موازی کاری ها است.
وی سپس به مشکلات برون سازمانی اشاره و تصریح کرد: در گذشته رابطه وزارت علوم با دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری درخصوص مسائل فناوری اطلاعات تعریف نشده بود و هر دانشگاه استاندارد و فرمت های جداگانه و نرم افزارهای خاص خود را مورد استفاده قرار می داد که در چند سال اخیر توانستیم این یکپارچگی را در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کنیم.
دکتر متکان با اشاره به نرم افزار یکپارچه وزارت علوم گفت: با ایجاد این نرم افزار و بکارگیری آن در سطح وزارت علوم، موسسات تابعه و دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری توانستیم در جلسه اخیر دبیران دبیرخانه های دستگاه های اجرایی سه قوه، رتبه اول را کسب کنیم.
وی با اشاره به ضرورت بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات، بر کاربردی کردن آموزش های فناوری اطلاعات در دانشگاه ها تأکید کرد.
دکتر متکان بهترین راه را در اختیار گذاردن سامانه یکپارچه به صورت رایگان در اختیار دانشگاهها، اعم از دولتی، غیردولتی و موسسات آموزش عالی سایر دستگاه های اجرایی دانست و تصریح کرد: برای اینکه این سامانه دانشگاهی بتواند حمایت شود، باید سیستمی بوجود آید که در آینده بتواند دانشگاهها را حمایت کند و با راه اندازی این سیستم مناطق، امیدوارم دبیران مناطق با همت بیشتر بتوانند دانشگاه ها را حمایت نمایند تا این سامانه جا بیفتد و نقایص آن نیز برطرف شود.
وی در خاتمه افزود: این نرم افزار برای توسعه، نیاز به کمک و مشارکت همه متخصصان دارد و امید است با همکاری دانشگاه ها بتوانیم در آینده سامانه ملی دانشگاهی داشته باشیم.

تصویر: