اقدام وزارت اطلاعات برای ایجاد سامانه کنترلی در خصوص ارز

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

اقدام وزارت اطلاعات برای ایجاد سامانه کنترلی در خصوص ارز

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ˈحیدر مصلحیˈروز شنبه در همایش سراسری اعضای شورای دستگاه های نظارتی مراکز و استان ها با اعلام این موضوع افزود : رویکرد این سامانه پیشگیری از تخلف است.

وی افزود: اولین سامانه که سال جاری به بهره برداری رسید پرتال ارزی کشور است.

مصلحی ادامه داد : در این سامانه تمام مراحل واردات قانونی کشور ثبت شده و امکان بروز تخلفات از بین می رود.

وزیر اطلاعات یکی از این تخلفات را جعل ثبت سفارش عنوان کرد و افزود: امروزه با قاطعیت می گوییم با استفاده از این سامانه تخلفات این چنینی دیگر اتفاق نمی افتد.

**خسارت تخصیص ارز برای کالاهایی که وارد کشور نشده اند فراوان است

مصلحی دریافت ارز برای واردات و عدم ورود کالا به کشور را یکی دیگر از تخلفات موجود

ذکر کرد و گفت: در این مقوله نمی توانیم آمار دقیقی ارایه دهیم اما خسارات ناشی از آن به کشور فراوان است.

به گفته وزیر اطلاعات تلاش هایی صورت گرفته تا صادرکنندگان میزان ارزی را که از صادرات خود بدست می آورند وارد کشور کنند زیرا در غیر این صورت چالش هایی بوجود می آید و عده ای از آن سوء استفاده می کنند که به معنای واقعی کلمه، جنایت در حق کشور است.

مصلحی یکی دیگر از اقدامات زیر ساختی وزارت اطلاعات را سامانه تبادل الکترونیک صدور مجوز و تایید استاندارد ها عنوان کرد و گفت: این رایج ترین تخلف است که بدلیل نبود ارتباط سیستمی میان سازمان ها و گمرک و سازمان صنعت و معدن، مجوز سازمان های مذبور جعل می شود.

وزیر اطلاعات در باره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اضافه کرد باید در این انتخابات گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری محور قرار گیرد و این گفتمان شعار دستگاه های نظارتی باشد.

وی با بیان این که در دولت نهم و دهم این گفتمان موفقیت های قابل توجهی داشته است افزود : برخی از افراد در همراهی با این گفتمان با شکست روبرو شدند.

وی گفت: امروز جریان فتنه با پشتیبانی مالی داخل و خارج، مقابله با این گفتمان را در دستور کار خود قرار داده است.

مصلحی با اشاره به تحریم های کنونی کشور افزود: باید این موضوع و اقداماتی که برای دور زدن آن صورت می گیرد، مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند مسئولان را با چالش مواجه کند.

وی با بیان اینکه دور جدید تحریم ها علیه ایران با وجود سختی های آن متفاوت با تحریم های گذشته است، ادامه داد: در بحث تحریم تدابیری اندیشیده شده و با زعامت و رهبری مقام معظم رهبری راهنمایی های خوبی نیز صورت گرفته است.

مصلحی رویکرد پیشگیرانه و اقدامی را دو رویکرد پر اهمیت در حوزه وزارت اطلاعات عنوان کرد و افزود: ضرورت رویکرد پیشگیرانه و تقدم آن بر رویکرد اقدامی در اولویت است.

وزیر اطلاعات با اشاره به بیانیه 8 ماده ی مقام معظم رهبری درباره فساد اداری اظهار داشت: باید دستگاه های اجرایی عملکرد خود را براساس بندهای این بیانیه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را اجرایی کنند تا در این صورت بتوانند به سلامت اداری و بستن راه های سوء استفاده برسند.

مصلحی درباره موانع و محدودیت های قانونی پیرامون برخورد با اخلالگران ارزی افزود: این چالش ها سبب شده فرد متخطی پس از پرداخت جریمه آزاد شده و پس از آن اخلال شدیدتری را به وجود آورد بنابراین هنوز در این زمینه نتوانسته ایم راهکار مناسب را ارائه دهیم.

از مهمترین اهداف این همایش که تا عصر امروز (شنبه) ادامه دارد، ارتقای فعالیت های شورا و دستگاه های نظارتی مرکز و استان ها، تدوین برنامه های سال 92 شورا با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترسیم و تنظیم سیاست ها و خط مشی های شورا است.

تصویر: