ايجاد پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در پاكستان و اردن

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

ايجاد پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در پاكستان و اردن

دکتر جعفر مهراد رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از راه اندازي شاخه پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در پاكستان و اردن خبر داد.
متن
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهراد در مراسم امضاي اين تفاهم نامه با اشاره به فعالیت‌ها، خدمات ارزنده ارائه شده و طراحی نرم افزارها و سیستم های مورد نیاز توسط محققان و اعضای هیات علمی مرکز و ISC در جهت ارتقا سطح کیفی این دو سازمان گفت: مرکز منطقه ای و ISC با تمام ظرفیت آماده همکاری و ارائه خدمات به تمام سازمان ها و مراکز تحقیقاتی هستند.
وی با اشاره به سطح وسیع تعاملات بین المللی این دو مرکز و پوشش علمی 57 کشور اسلامی توسط ISC از تاسیس شاخه ISC در پاکستان و دانشگاه یارموک اردن خبر داد.
رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري افزود: با توجه به واگذاری مسئولیت چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی - پژوهشی و علمی ترویجی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ISC و مرکز منطقه‌ ای، این تفاهم نامه با هدف یکپارچه سازی ساختار و سرعت بخشیدن به چاپ و انتشار نشریات و دسترسی به هنگام پژوهشگران به آخرین دستاوردهای علمی در راستای ماموریت این سازمان ها به منظور کمک به سازمان ها و موسسات پژوهشی و انجمن های علمی کشور در چاپ و نشر مجلات علمی معتبر منعقد گردید.
در ادامه دکتر سيداميد فاطمی رئيس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات نيز از تلاش های صورت گرفته در این دو مرکز قدردانی کرد و پیشرفت های علمی و فناوری موجود در این سازمان را مایه افتخار جامعه علمی ایران و جهان اسلام دانست.
وی در ادامه خواستار افزایش سطح تعاملات با ISC و واگذاری برخی از سامانه های پیشرفته و قابل توجه موجود در پایگاه ISC به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات شد.
در پایان مقرر شد، نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات توسط ISC و مرکز منطقه‌ ای چاپ و منتشر شود و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی ISC و تحلیل استنادی پایان نامه ها در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه که با حضور رئیس، معاونان و مدیران مرکز منطقه‌ایISC و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات به امضا رسید، چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و درونداد و پردازش محتوای این مجلات در ISC و ایران ژورنال (نظام نمایه سازی مرکز منطقه‌یی) توسط مرکز منطقه‌یی و ISC صورت خواهد پذیرفت.

تصویر: