دیدار وزیر اقتصاد با رییس بانک توسعه اسلامی در واشنگتن

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دیدار وزیر اقتصاد با رییس بانک توسعه اسلامی در واشنگتن

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در نخستین روز سفر خود به واشنگتن با وزرا و روسای بانکهای مرکزی کشورهای هند، پاکستان، سریلانکا و افغانستان بطور جداگانه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیات اقتصادی ایران به سرپرستی علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت اقتصاد که برای شرکت در نشست سالیانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شرکت کرده است، مذاکرات فشرده‌ای را با همتایان خود در حاشیه اجلاس آغاز کرد.

در اولین روز حضور هیات اقتصادی ایران در واشنگتن طیب نیا با وزرا و روسای بانکهای مرکزی کشورهای هند، پاکستان، سریلانکا و افغانستان بطور جداگانه دیدار کرد.

در این دیدارها وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن تشریح سیاستها و اولویت های اقتصادی دولت جدید کشورمان ،برای همکاری و مشارکت سازنده با کشورهای جهان، راههای گسترش فعالیت های اقتصادی دو جانبه را بررسی و بر ضرورت افزایش همکاریهای اقتصادی با آنها تاکید کرد.

در این دیدارها طرفین ضمن مرور موانع و مشکلاتی که بر گسترش روابط اقتصادی فی مابین تاثیر گذار بوده اند بر ضرورت یافتن راهکارهای جدید برای ارتقای همکاریهای اقتصادی و مبادلات بازرگانی فی مابین و استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی در میان خود در راستای گسترش تعاملات اقتصادی تاکید کردند.

طیب نیا ضمن استقبال از دیدگاههای همتایان خود برای گسترش سطح همکاریها، از آمادگی ایران برای افزایش و ارتقای روابط اقتصادی با کشورهای فوق خبر داد .

دیدار با رئیس بانک توسعه اسلامی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این اجلاس با احمد محمد علی، رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار و بر اهمیت و اولویت کشورمان در توسعه و ارتقای روابط اقتصادی با مجامع و موسسات مالی و اقتصادی بین المللی بویژه بانک توسعه اسلامی تاکید کرد.

طیب نیا با بیان اینکه افزایش سهام و سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی هفته گذشته در دولت به تصویب رسید و به زودی برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد، افزود : یکی از اولویت های ایران حمایت همه جانبه از فعالیت های بانک توسعه اسلامی و بسط ابزارها و روشهای تامین مالی اسلامی اجرای پروژه‌های زیر بنایی و توسعه ای است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به نهایی کردن سند راهبردی همکاری های اقتصادی فی مابین ایران و بانک توسعه اسلامی بر لزوم و اهمیت سرعت بخشیدن به طرح فرایند آماده سازی، تصویب، اجرا و پیاده سازی طرحهای زیر بنایی و توسعه ای که توسط بانک مذکور تامین مالی می شوند، تاکید کرد.

وی، با اشاره به اولویت های استفاده از منابع سایر نهادها و موسسات وابسته به گروه بانک توسعه اسلامی بر ضرورت یافتن راهکارهای ویژه برای استفاده از ظرفیت های آنها تاکید کرد و افزود : اولویت مهم کشور بهره گیری بخش خصوصی کشورمان از منابع مالی و کمکهای فنی نهادهای وابسته به بانک توسعه اسلامی خواهد بود.

احمد محمد علی، رئیس بانک توسعه اسلامی نیز ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه ایران از بانک توسعه اسلامی بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی فی مابین تاکید کرد.

وی تاکید کرد: هیات بانک توسعه اسلامی بزودی برای یافتن راهکارهای سرعت بخشیدن به نرخ جذب طرح های مصوب بانک توسعه اسلامی به ایران اعزام خواهد شد.

دیدار با اقتصاددانان ایرانی بانک جهانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین در اولین روزاقامت خود در واشنگتن طی دو دیدار جداگانه چهار ساعته به همراه رئیس کل بانک مرکزی کشورمان و هیات همراه با اقتصاددانان بازنشسته ایرانی شاغل در بانک جهانی و همچنین اقتصاددانان و کارکنان ایرانی بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور و راهبردهای دولت تدبیر و امید و تبیین برنامه های آن برای رونق فعالیت های اقتصادی و رفع موانع کسب و کارو تولید در کشور بر ضرورت بهره گیری از دانش و تخصص جامعه بزرگ ایرانیان مقیم خارج کشور تاکید کرد.

تصویر: