وزير علوم از اختصاص 300ميليارد تومان اعتبار تسهيلات دانشجويي در دانشگاهها خبر داد

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

وزير علوم از اختصاص 300ميليارد تومان اعتبار تسهيلات دانشجويي در دانشگاهها خبر داد

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، دكتر كامران دانشجو در پنجاه و يكمين نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور در محل وزارت علوم، ضمن محکوم کردن اهانت دشمن به ساحت پيامبر گرامي اسلام(ص) گفت: تلاش دشمن برای ايجاد تفرقه بین مسلمانان و همچنين ميان مسلمانان و مسيحيان آمريكا بود كه البته اين اقدام مذموم تبدیل به یک حرکت انسانی و وحدت‌آفرین در جهان شد و این نشان از فطرت پاک انسان دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازگشايي دانشگاهها از اجرای بیمه تکمیلی برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت : بیمه تکمیلی و حوادث دانشجويان تحت عنوان بیمه دانش از مهر امسال اجرایی می‌شود.
دكتر دانشجو گفت : تسهيلاتي نيز براي دانشجويان مناطق زلزله زده آذربايجان اختصاص داديم ، همچنين به دانشجویان رشته‌های هسته‌ای تا چهار برابر ديگران دانشجويان تسهيلات داده مي شود.
وزير علوم از بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: واگذاری خوابگاه‌های دانشجویی به بخش خصوصي با رعايت شاخص هاي صندوق رفاه و تاييد اين صندوق صورت مي گيرد ، همچنين نظارت‌های فرهنگی بر خوابگاه‌های دانشجویی همچنان توسط دانشگاهها انجام مي شود.
وزیر علوم در ادامه گفت : تنها موردی از سند چشم‌انداز که تاکنون به آن دست یافته‌ایم را دستیابی به رتبه شانزدهم در دنیا است و دستیابی به رتبه شانزدهم در منطقه مایه افتخار جامعه دانشگاهی است و این موضوع خط بطلانی بر تبلیغات برخی از رسانه‌هاست كه القاء مي كنند كيفيت دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

دكتر دانشجو رسیدن به رتبه تک‌رقمی توليد علم ايران در جهان در طی 5 سال آینده را دور از انتظار ندانست و گفت: با توجه به پیشرفتی که در حال حاضر داریم و تلاش اعضاي هيات علمي دانشگاهها و دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي پيش بيني مي شود طی 5 سال آینده رتبه تک‌رقمی در جهان کسب كنيم.

وي در ادامه با بیان اینکه در سال 1384، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی 14 درصد کل دانشجویان بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 17 درصد از دانشجویان کشور دانشجوی دانشگاه‌های دولتی هستند ضمن اینکه تحصیلات تکمیلی در تعدادی از دانشگاه‌های کشور تا 3 برابر افزایش یافته است.
وزير علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در تحریم نیز پیشرو باشند، خاطرنشان کرد: اگر دانشجو را پیشرو می‌دانیم باید در همه چیز پیشرو باشد. همانطور كه در دفاع مقدس هم دانشگاه‌ها پیشرو بودند.
وی تاكيد نمود : فرهنگ مقاومت در مقابل تحریم‌ها بايد در دانشگاه‌ها تبيين و نهادينه شود.
وزیر علوم به اشاره به اينكه هيچ مسئول دانشگاهي حق ندارد به دلیل نداشتن پول از ثبت‌نام خانواده شهدا و ایثارگران خود داري كند گفت: باید توجه داشته باشیم که هرچه داریم از فداكاري ، ایثارگری و مقاومت خانواده ایثارگران است در نتیجه حق نداریم شان آنها را رعایت نکنیم. .
دكتر دانشجو دانشگاهيان را در بيان نظرات و انتقاد از دولت آزاد دانست و تاكيد كرد : بيان نظرات و انتقادات افراد و تشكلهاي دانشجويي بايد با شفاف سازي و مرزبندي روشن با دشمن باشد تا چشم طمع دشمن كور شود و امكان سوء استفاده نباشد.

تصویر: