دکتر احمد احمدپور

دانشجویان DBA

پیام خطا

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /home/iranianaacom/public_html/includes/file.phar.inc).

دکتر احمد احمدپور

بررسی رابطه¬ی بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها، بی‌طرفانه بودن پیش‌بینی سود هر سهم و کارایی بازار سهام

سرمايه فكري: در مسير گذر از تئوري به عمل

مقایسه مدل تحلیل تمایزی چندگانه با مدل شبکه های عصبی در پیش بینی ورشکستگی شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران

پژوهش حاضر به مطالعه ي پيش بيني ورشكستگي مالي شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به وسيله ي شبكه هاي عصبي مصنوعي مي پردازد. بهترين نسبت هاي مالي پيش بين در پژوهش هاي صورت گرفته در پيشينه موضوع به عنوان ورودي شبكه هاي عصبي انتخاب شده اند. شبكه ي عصبي به كار گرفته شده در اين پژوهش از نوع پرسپترون چند لايه مي باشد كه به روش الگوريتم پس انتشار خطا آموزش ديده اند، و شامل شبكه عصبي پيشخور سه لايه با تركيب (5:18:2) در آرايش نرون هاست.

تاثیر متغیرهای حاکمیت شرکتی بر ساختار سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران (مطالعه موردی صنعت خودرو و قطعات)

این پژوهش در پی آن است که به این پرسش پاسخ دهد که آیا رابطه ای میان برخی از المان¬های حاکمیت شرکتی با ساختار سرمایه شرکت¬های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران که در صنعت خودرو و قطعات مشغول به فعالیت هستند وجود دارد یا خیر. به این منظور 30 شرکت فعال در این حوزه در بازه زمانی سال های 1384 تا 1389 مورد مطالعه قرار گرفتند. متغیرهای مستقل این پژوهش عبارتند از تمرکز حاکمیت، استقلال هیات مدیره، نسبت حضور سرمایه گذاران نهادی، دوگانگی نقش رئیس هیات مدیره و وجود حسابرس داخلی و متغیر وابسته در این پژوهش ساختار سرمایه است که از تقسیم بدهی بلند مدت بر سرمایه شرکت بدست می¬آید.

بررسی رابطه بین وجه نقد نگهداری شده و عوامل تعیین کننده آن در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

در این پژوهش رابطه بین وجه نقد نگهداری شده و عوامل تعیین کننده آن مورد بررسی قرار گرفته است. جهت انجام این پژوهش نمونه ای مشتمل بر 131 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در طی سال های 1383-1387 انتخاب گردیده است. برای برآورد مدل آماري تحقيق روش رگرسیون با استفاده از داده های تابلویی مورد استفاده قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان دهنده وجود رابطه منفی بین اندازه شرکت، داراییهای ثابت مشهود و اهرم با وجه نقد نگهداری شده می باشد. همچنین نتایج نشان می دهد که جریان های نقدی، سودآوری و فرصت های رشد رابطه مثبتی با وجه نقد نگهداری شده دارند.

بررسی ارتباط سود تلفیقی با قیمت سهام قبل و بعد از تجدید نظر در استاندارد حسابداری شماره 18

تحقیق حاضر، به بررسی ارتباط بین سود تلفیقی با قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران و ارزیابی سودمندی و اثر بخشی تغییرات اعمال شده در استاندارد حسابداری شماره 18 در جهت تاثیر بر تصمیم گیری استفاده کنندگان پرداخته است. جهت بررسی فرضیات آن از آزمون های همبستگی آماری و رگرسیون استفاده شده است و داده های مورد نیاز تحقیق نیز از صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تهیه گردیده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که بین سود تلفیقی هر سهم با قیمت آن ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.